Sabelhagens olivlund

söndag 15 juli 2018

Att säga hej från vårt drömhus





Kan liksom inte få nog <3  

Var på tomten igen och tog de här helt magiska bilderna, vilket ljus! 
Haha, nu menar jag inte att vi är så himla snygga utan just att ljuset är underbart:)
Så fotovänligt, och jag hoppas det går att förmedla via detta inlägg. Ofta tycker jag att bilderna inte alls håller samma kvalitet när man publicerar ett inlägg, som de har i 'mina bilder' på datorn. Undra om man skulle byta bloggportal, eller vad det heter... 

Ser ni sötfias tunga på bilden nedan :)
 Första gången Lykke är med och går omkring i huset. 

Skulle kunna ta med oss varsin tältsäng och sova där rakt av :) Utan problem:). 
Fast vi får nog lugna oss ett slag och vänta tills det blir mera färdigt. Det är väldans varmt där nu, då tomten ligger i direkt söderläge med sol hela tiden. 
Ni är många som undrar när det ska stå klart, och det vet vi inte riktigt just nu. Men vi har ju egentligen ingen brådska. 













Vem blir världsmästare i dag? 

 Idag råder det minst sagt fotbollsyra här nere. 
Det är flaggor och vimplar överallt, det sjungs och pratas högljutt om Modric och Mandzukic.  I morse när vi gick morgonrundan grillade  de en enorm gris på roterande spett över öppen eld mitt på torget. Det kommer bli fest i kväll oavsett resultat i matchen. Och vi hejar på Kroatien så mycket det går. 


Men innan det är dags så tar i ett härligt bad i det turkosblå adriatiska havet 




Kram M 












3 kommentarer:

  1. Alltså vilket läge på huset, den utsikten är helt otrolig! Förstår att ni vill vara där hela tiden! :)
    Jättekul att Kroatien har kommit så långt i fotbolls VM! Heja Kroatien! :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Förstår vad du menar, ljuset ser magiskt ut! Måste kännas härligt att vandra runt i sitt hus o drömma o planera om hur det kommer se ut!
    Klart ni hejjar på Kroatien, det gjorde jag med.... men silver ärju också fantastiskt!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Adriatiska havet är magiskt på den sidan :) Tråkigt med förlusten men det måste ju kännas som en vinst ändå. En heleuropeisk VM final??!!? Och en liten uppstickare som spelar till sig ett silver :)

    Ha det fortsatt gott! Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.