Sabelhagens olivlund

lördag 21 juli 2018

Sol, bad och underbara dagar vid Adriatiska havet





Vi fortsätter våra sköna dagar här i vårt paradis. 
Det är en skön lunk vi har, mycket sol, bad, fantastisk mat och inhemskt gott vin. 
På tal om mat, igår när vi var på Kod Duje och åt, som vanligt..., så var både jag och Daniel så sugna på risotto. Det finns dock inte på deras meny. Så vi frågade bästa kyparen Mateo om det fanns möjlighet att få risotto, gärna skaldjursrisotto, om köket kunde fixa detta... Och de kunde de <3. Oh my vilken risotto de fixade till oss, special edition;). Så himla snällt. 



  På väg till stranden för ett dopp i det turkosblå havet, vi får hålla oss en bit ifrån stranden för de har hundförbud där. Men det går bra det med. Vi tycker det är lugnt och skönt:). 





Mitt <3 


Känns helt overkligt och så himla fantastiskt att när man tittar upp på andra sidan av viken så ser man vårt kommande hus <3. 
Vi håller på och klurar på lite olika namn, inte helt enkelt kan jag säga:). 

Villa Mys 
Villa Palmtree 
Villa Hillside
Villa Fika 
 Villa Sabrosa 
Villa Castello








  Nu ska vi ta en sväng till Primosten och köpa frukt,
kanske blir det en glass också:)




Kram M 











5 kommentarer:

  1. Så herlig det ser ut, Maria! Det må være så godt å kunne bade der.
    Ha en fin helg!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marit. Ja, det är helt underbart! Vattnet är så mjukt och härligt.
      Kram

      Radera
  2. Så fina bilder som vanligt, ser fantastiskt ut! :)
    Så fint av restaurangen att göra det ni önskar, då blir man ju väldigt glad!
    Fina namn som ni funderar på för erat hus. Villa Hillside och Villa Castello tyckte jag låter väldigt fint. :)
    Ha det så gott!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta! Blir så glad av alla dina fina hälsningar här hos mig.
      Namn på vår villa är så svårt, inget som känns riktigt klockrent ännu. Men Villa HIllside är ett som skulle kunna kännas bra.
      Kram

      Radera
  3. Villa Castello! Självklart! Men vilka vackra bilder och jag förstår din lycka...lite som att hitta "hem"...
    Önskar dig en härlig helg nu, njut av allt :)
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.