Sabelhagens olivlund

onsdag 20 oktober 2021

Än finns det blomning kvar

 


Det finns några tappra växter i trädgården som blommar på fortfarande. Det mesta är ju gul- brunt nu, och bladverket har ju mer eller mindre gjort sitt på dahliorna. Men rosen ser oförskämt grön och fin ut. Jag har inte klippt ner mina dahlior för vinterförvaring ännu. Det blev visst riktigt kyligt i början av veckan, men jag lät dom vara och det gick fint. Om det inte smäller till och blir minusgrader så kommer jag låta dom stå kvar ute ett tag till. 


Dahlian ovan är Café au lait Royal. Och dom två första blommorna som kom var färgsprakande, men sedan blev dom såhär blekgula som den 'vanliga' Café au lait. Nedan i buketten, i början av sommaren, riktigt starkt rosalila. 


Wizard of oz är en av mina favoriter 


Inläggen duggar inte tätt här inne, men så får det vara. Jag vill inte lägga ner min blogg för jag vill ha lite av en dagbok som jag kan gå tillbaka och titta i. Och jag gör verkligen det, sitter och "bläddrar" tillbaka och tittar:). Och jag inser att jag har så mycket bilder som jag vill spara. 


Ha det gott 


Kram M 







6 kommentarer:

  1. Draga Maria,
    Minunate flori iti infloresc inca in gradina, dalii si trandafiri! Dalii, perfectiunea florilor... si ce superbe culori. Imi plac mult buchetul.
    Poze superbe de asemenea!
    Salutari,
    Mia

    SvaraRadera
  2. Thank you so much.
    Have a nice day
    Maria

    SvaraRadera
  3. Det är väl skönt om dahliorna kan stå kvar ute. Det gör ju förvaringen som är den kritiska delen kortare :) Härligt med en vacker, grön ros!

    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite så tänker jag också, mindre tid för vinterförvaring. Är lite osäker på om rosen överlever i kruka, men det får bära eller brista.
      Kram

      Radera
  4. Ja det finns lite blomning kvar...men snart kommer väl första frosten misstänker jag! Vilken vacker och härlig bukett - man behöver lite färgglädje nu :)
    Samma här med bloggen. Den får gå på halvfart. Och alla bilder och inlägg blir ju till minnen! Gott nog!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog så att frosten kommer snart. Men än så länge syns inga minusgrader på väderappen.
      Precis så, mysiga minnen
      Kram Maria

      Radera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.