Sabelhagens olivlund

tisdag 25 januari 2022

Vilken underbar vintermorgon

 


Vilken morgon det var idag, en totalomvändning mot igår då det var grått och trist. 
Jag såg från vårt sovrumsfönster att att det kom rök/ånga från havet, troligen varm luft som möter kallt hav. Jag fick faktiskt googla för att förklara och det stod såhär "Avdunstningen från vattenytan mättar luften och "sjön ryker".  Så vackert hur som helst.  

När jag gick ut med Lykke hade solen kommit upp längre och det hade slutat ryka, och havet låg som en spegel. Det låter lite klyschigt kanske, men jag vet inte hur jag annars ska beskriva ett helt stilla hav:) Det ser nästan ut som isen ligger, men det gör den inte. 
Vi gick över en brygga och jag var tvungen att stanna och ta dessa bilder. 

Jag hade planerat ett helt annat inlägg idag, men kunde inte motstå att lägga ut denna fina vintermorgon. Vårlängtan blir allt större. 




Det blir nog en runda till i kväll, älskar att promenera runt här i vårt område. Antingen följer Daniel med mig (om han hinner hem från jobbet innan det blir för sent) eller så blir det med en pod i öronen. 


Ha det fint alla 


Kram Maria 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.