Sabelhagens olivlund

måndag 31 januari 2022

Månadscollage Januari, en tillbakablick

 



Januari har tuffat på i bra takt, denna månad som annars brukar kännas så lång och seg som tuggummi. 

Vi har haft vänner här på middag och varit på Spanielträff, inga bilder på det. Lite förkylningar har gjort att vi inte umgåtts som vi tänkt. 

Vi har myst hemma framför brasan, förra veckan tog vårt vedförråd slut, och det var även slut på all ved i hela Halland kändes det som;) ...  fanns ingen ny att köpa... så tillslut hittade vi "tändved", det fick duga:). Ska bunkra upp denna vecka med riktig ved. 

Fikat mycket, älskar att fika. Köpt semlor och jag kan inte med att säga hur många vi ätit... redan... det är snart tvåsiffrigt tror jag :). 

Det jag  har tyckt varit lite "sådär" är väl allt grus och finkornig sand som fastnar i Lykkes tassar och volanger på hennes ben på våra promenader. Man kan undra hur mycket som kan fastna... jag doppar hennes tassar i hink med vatten och tvättar och torkar, eller så blir det i duschen. Hon är inte så förtjust i att gå in i badrummet och få tassar avsköljda, därav tar jag oftast hink med vatten. Går lika bra, men är ett litet pyssel. 

Jag har även tänkt och funderat lite på vår trädgård här, har lite planer. Men det kommer bli i liten skala och inte alls som i vår förra trädgård. Håller på men en dahlialista också. Tittar till mina rötter från i somras som ligger på vinterförvaring, men svårt att säga hur det går för dom. Jag håller alla tummar på att dom klarar sig. 


I morgon går vi in i februari 



Kram Maria 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.