Sabelhagens olivlund

torsdag 21 juli 2011

Släktmiddag i Poljica

En kväll var vi bjudna till D's moster på middag. De skulle grilla, och det brukar alltid bli supergott! Denna kvällen var inget undantag. I stället för grillkol använder de torkade valnöt och olivkvistar. Smaken blir så mycket godare än med kol. 
De bor i nästa vik, och man ser nästan hem till oss i Marina. 

Hyfsad utsikt från deras balkong där vi satt och åt. 


Man ser nästan hem till oss på andra sidan viken. 



Uppdukat och färdigt. De grillade kyckling, kotlett, chevapcici. 
squash och aubergin. Deras egengjorda olivolja ringlas över köttet. Och en god sallad med bröd till. Det var tre stora fat med kött som jag glömde fota (för ivrig att äta..). 






Sedan fick vi prsut och ost från ön Pag. Till detta dricker vi vin från deras vinodling. 



I kväll ska vi på kalas, D's morfar fyller år. 

Ha det bra! 

Maria 

6 kommentarer:

  1. Så trevligt det ser ut och vilken gemytlig miljö.
    Ha det gott
    Kram susanne

    SvaraRadera
  2. Men vad gott.....Egen vin och olivoljeodling ...inte dåligt. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig fest ni varit på! Låter härligt med egentillverkat vin och olivolja, mycket smaskigt bjöds! Tack för titten! Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Hallå där :) Trevligt med en kommentar så jag hittade dig och din blogg :) Så spännande med två boenden och trädgårdar! Skall läsa lite mer under dagen :) Det är ju så vackert i Kroatien! Vi har hyrt segelbåt och seglat där två gånger och tror bannemig att jag varit i Trogir :)

    Ha en fortsatt skön sommar :)

    SvaraRadera
  5. Pag har jag varit på....Vi hade hur fint som helst på den semestern. Vi hyrde ett hus och badade och solade och snorklade i två veckor....
    Och hela familjen(sex personer mellan tolv och femtiotvå år) åker gärna tillbaks....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken kväll! Jag sitter här och dreglar när jag hör hur mycket gott ni åt. Rena drömmen:)
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.