Sabelhagens olivlund

söndag 31 juli 2011

En dag på havet

Nu är vi på landet i Heestrand, och i går var vi ute med båten. Det är så härligt att solen äntligen skiner och det är varmt. Inga 27 grader i vattnet som i Kroatien, men väl dryga 20 och jag tyckte det var riktigt skönt och uppfriskande att ta sig ett dopp. 
Vi tog en tur mot Hamburgsund, fortsatte runt Hamburgö och sedan tillbaka till en ö som heter Hornö där vi fikade och badade. 

Först sjösatte vi båten

Vi mötte fiskaren Kent på vägen. 

Mycket segelbåtar i rörelse 



Här kommer vi in Hamburgsund 


Bilfärjan går mellan Hamburgsund och Hamburgö


Utsidan av Hamburgö




Här är det dags för ett dopp på Hornö


Det var en riktigt skön dag! 

Nu ska vi sätta oss ute och äta frukost, sedan så får vi se vad denna dagen har att erbjuda. 
Ha en skön dag! 

Maria 

4 kommentarer:

  1. Ser riktigt skönt ut en dag som denna.
    önskar dig en lika fin söndag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Sitter här mitt i skogen (eller nja Växjö i alla fall) och längtar mig sjuk till havet när jag ser dina fina bilder.

    kram Lottzy

    SvaraRadera
  3. Det ser inte dumt ut....härlig känsla vid kusten.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så härligt somriga bilder du bjuder på och så ljuvliga rosor du visar; mums!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.