Sabelhagens olivlund

torsdag 22 juni 2017

Kväll i Sabelhagen och rosen klänger på berget

Nu är vi här på landet, det tog sin lilla tid kan jag säga:). Det var några fler än oss som tänkt fira midsommar på kusten:). 
Gick en skön promenad till havet när vi kom fram. Saltvattensdoften slog emot oss, och jag är lite beroende av den doften tror jag:). Lykke träffade två kompisar och fick lite lek och bus, så hon är nöjd. 
Snart ska vi öppna vinflaskan och sätta oss skönt i soffan i vårt annex, kan inte tänka mig ett bättre torsdagsnöje:). Mörka moln är på väg in, så antagligen blir det traditionellt regnväder i morgon:) Eller så drar det förbi i natt, vem vet:). 

Kunde inte låta bli att fota rosen som jag planterade för ett antal år sedan som nu vuxit sig stor och klänger uppför berget utanför annexet. Fingerborgsblomman sprider sig rätt lätt, och det gör mig inget alls. 






  
I morgon är det midsommar
 Vi kommer grilla "som vanligt" och senare på kvällen dukar vi upp med havskräftor och snaps. Och en sommartårta som min mamma gjort blir det också. 

Jag kikar säkert in i morgon igen med en midsommarhälsning. 

Ha en skön kväll 


Kram Maria 



4 kommentarer:

  1. Så flott den rosen har blitt, Maria! Den er jo blitt veldig stor.
    God midtsommer!
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Så vakre bilder, roser og revebjeller <3 :)

    God Somme rog God Midtsommer Maria :)

    Gode sommerklemmer fra Monic a

    SvaraRadera
  3. Kikar in och önskar dig och familjen en riktig mysig och Glad Midsommar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Härligt midsommarfirande :) Rosor brukar ju trivas och utvecklas alldeles fantastiskt i bohuslän tänker jag. Så det var väl bra gjort. Här blir en lugn helg men jag ska försöka låta bli värktabletterna idag så jag kan ta åtminstone en öl till sillen.

    Glad midsommar! Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.