Sabelhagens olivlund

onsdag 20 september 2017

Årets glögg 2017

Har ni sett att Blossa kommit ut med årets glögg 2017? 

I år har Blossa hämtat inspiration från den myllrande kryddmarknaden Khari Baoli i Old Delhi, Indien. Bland smakerna hittar vi solmogen mango, kryddig spiskummin och het chili.

Vad säger ni om det? 
Den kommer finnas i Systembolagets beställningssortiment från och med idag den 20 september. 



Jag tycker att det låter som en jättespännande och helgalen mix av smaker:)  Men jag tror inte att denna årets glögg är något för mig, jag är inte så mycket för starka saker. Och jag har den känsligaste av magar, så njae jag tror jag hoppar över. 
Men visst är flaskan som en läcker färgsprakande karamell som kommer pigga upp i höstrusket och vintermörkret. 


Nu kommer Daniel snart hem och jag tror minsann vi ska åka på en liten shopppingrunda:)  


Ha det gott 


Kram Maria 






6 kommentarer:

  1. Flasken så jo fin ut! Sterke smaker er ikke noe for meg heller, så den blir ikke med meg hjem heller ;)

    Ha en fin kveld.
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Fniss... har redan beställt den! Såg den igår och slog till idag ;) Kan ju alltid ställa tomflaskan i sovrummet med de gula kuddarna... haha... ;)
    Shoppingrunda?! Spännande, du visar väl vad du shoppat sedan!?
    Kram till dig och ha en fin lill-lördagskväll!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Oj - redan! Jag brukar alltid köpa Blossas årgångsglögg, men ärligt talat är den inte alltid så god... Ofta är flaskorna snygga dock, så det går alltid att motivera ett inköp... :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  4. Alltid lika spännande med års-glöggen och årets smaker tilltalar mig mycket....men sen är den för söt, så jag gör min egna..... Ska bli spännande att se om du hittade något på shoppingrundan. Ha en mysig fredag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Hm, vilken skum blandning!!! Antingen är den god eller så åker den rakt ut i slasken...tror på det sista och satsar på traditionell glögg istället :)
    Fredag och lite vila igen - skönt!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. I love your artwork and follow you pots this very minute!
    หนังตลก

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.