Sabelhagens olivlund

söndag 17 september 2017

Ny höstjacka och vilken sjal passar bäst till?



En ny höstjacka från Odd Molly har hittat hem till mig. Jag har letat efter en som jag kan ha både på stan och när vi är ute vid havet och promenerar. Jag är supernöjd:) Jackan är en lightweight modell i färgen Almost Black. 
Jag köpte min här.  


Vi har haft en mysig söndag på stan, och jag har provat så mycket snyggt. Inte köpt något alls faktiskt, utan måste fundera på vad jag vill ha. En ny sjal vill jag gärna ha, då min By Malene Birger sjal försvann i flytten, så ledsen över det. Provade en med brunt mönster, en med grönt och en svart/vit (översta bilden).  
Jag tror jag är mest inne på den med brunt, just för att den passade bäst till de andra kläderna jag provade, men jag är inte helt säker ännu. Vilken tycker ni? 



Lykke hittade en skön matta i provrummet:). Sötlök:) 



Lite fika är aldrig fel:) 

Lykke tyckte grillad ciabatta med kyckling och mozzarella var jättegott. Och morotskaka på det kunde ju inte bli bättre:).  



Nu ska jag sätta mig i soffan med ett glas vitt och titta på The Good Wife. Jag och Daniel har plöjt igenom första och hälften av andra säsongen hittills. Stayed Tuned. 

Tack söta ni som kikar in här så ofta, för ni är många och jag blir så glad. Trodde jag skulle tappa många läsare när jag inte längre skriver så mycket om trädgård. Kanske är det så att några nya hittat hit nu när det bloggas mer om livsstil och inredning. 
Om det är något ni vill läsa mer om eller har andra tips så får ni gärna säga till:) Uppskattas:) 

Det kommer komma en uppdatering om hur det går med vårt husbygge i Marina inom kort. 


Ha det gott 


Kram Maria 









6 kommentarer:

  1. Alla passar men ska jag välja en så är det den första. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Usch det där med jackor är det svåraste jag vet när jag ska handla. För kort för lång för tjock ser ut som en tunna. ja allt är fel. Men se en gång gick jag in i butiken och ut med första bästa jacka så lycklig jag var för det.I våras. Den du har är så fin men skulle inte passa mig. Det är inte lätt när man går upp i vikt och det inte vill gå tillbaka.Får göra en storsatsning i höst tror jag.Halsdukar är jag inte heller bra på men den bruna gillade jag.Antar att det stora felet med vikten är nog att vi båda älskar mat och äter gärna lite sånt man inte borde äta. så fika på stan det är ett måste.
    Ha nu en bra vecka hoppet står till att solen visar sig
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så fin du är!
    Jag har en sådan svart sjal (vet inte om det är exakt, men ser lika ut) men den med brunt i...SÅ snygg!! En sådan skulle jag också gärna vilja ha!
    Kram/maria

    SvaraRadera
  4. Vilken jättefin jacka! Jag älskar såna där lätta dunjackor. Har en beige som jag använder vår, sommar och höst. Perfekt när det är lite kyligt, och som du säger: Passar fint både på promenaden och i stan.

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Å hej du fina!
    Vilken snygg jacka och jag tycker också den med brunt i... den plockar upp färgen i ditt hår så det liksom lyser...;) Superfint! Så fnissar jag åt alla söta bilder på Lykke o skratta åt gräsrullningen...så där gör Sally med... Å så det här med läsare och ändrat innehåll på bloggen...
    Jag tror att om man följt en blogg länge så spelar det egentligen inte superstor soll vad du skriver om... man har ju liksom "lärt känna dig" å då vill man läsa oavsett vad...;) Å så kan man ju inte leva utan dina fina kustbilder..;) Kram på dig!
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Wow...så fint,sjal nr 1 är i min smak hihi

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.