Sabelhagens olivlund

söndag 1 oktober 2017

Härlig promenad på landet med blåst i håret och bästa fikan i Kungshamn





I morse skulle jag velat ha både mössa och vantar på promenaden, det blåste en del. Men så jätteskönt ändå. Vi gick vår vanliga runda längs havet, mötte några andra hundägare och joggare. Det märks att det är höst och mycket mindre folk här i Heestrand nu, det har sin charm det också tycker jag. 



I går åkte vi en sväng till Kungshamn 




Bästa fikan på Hamnbageriet. 
Jag tog en Budapestrulle som är min favorit, och William åt en hallonmousse som var supergod sa han:)   


Lite shopping
William köpte nya byxor:) 


Nu dags att packa ihop och åka hemåt igen. 


Ha det gott 


Kram Maria 








11 kommentarer:

  1. Ser skönt ut, och visst är det skönt när det är mindre folk... jag njuter i alla fall av det, på höstarna när alla turister åkt hem... Roligt när de kommer och skönt när de åker...;)

    mm, så mycket gott det fanns att välja på kondiset!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. En herlig tur ved havet i Kungshamn!
    Landskapet og havet gir ro, selv om vinden kan ta hardt.
    Ha en fin søndag:)

    SvaraRadera
  3. Hei!
    Vakre bilder fra landet og havet. Det er deilig å rusle rundt nesten alene.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  4. For et sted dere har hytte på. Nærheten til havet gjør godt. Så fin blomstring i det forrige innlegget ditt. Er det hagen på hytten? Håper dere trives i leiligheten.
    God uke.
    Hilsen Jannicke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Tack :). Ja, det är vår trädgård på landet i förra inlägget. Vi trivs bra här i lägenheten, den är fin och nyrenoverad.
      Fin vecka till dig också.
      Kram

      Radera
  5. Det er så vakkert der! Hver gang du viser bilder derfra får jeg lyst til å se havet.
    Skjønne Lykke!
    Ha det godt.

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  6. Bästa med promenad utmed havet och en fika efter. Budapest är min favorit också.... Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Alldeles nyss var jag bara kilometer ifrån Kungshamn. Tyvärr hanns inte med något besök, den gången. Smaskigt värre, svårt att välja godsak, skulle det varit ser jag.
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder. Och det så skönt ut. Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Åh så underbart! Nu längtar jag ÄNNU mer tills vi får vårt hus! Bara drygt en vecka kvar nu ju!!!
    Kram/maria

    SvaraRadera
  10. Skönt när det är lite lugnare också, eller hur? Härliga bilder och jag gillar när himmel och hav möts...
    Ha en glad tisdag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.