Sabelhagens olivlund

onsdag 25 oktober 2017

Nya glasögon, hjälp mig välja


Dags för nya glasögon och jag har lånat hem tre par. 
Frågade faktiskt om linser, men det kunde jag inte ha på grund av mitt synfel sa optikern. Synd, för jag var faktiskt lite sugen på det. Jag fick jättebra hjälp av den trevliga tjejen i butiken.
De här tre bågarna tycker jag är superfina, så det kommer att bli bra hur som helst. Jag ska dessutom ha progressiva glas, haha tror jag börjar bli gammal:) :). Det är lite knepigt att läsa yttepytteliten text på tvättrådslappar och så nu för tiden;) ;). 

Här följer de tre bågar jag valt ut

1. Georgio Armani 






2. En guldig pilotbåge från RayBan 



3. Tom Ford 





Jag funderar på att nappa på synsam abonnemang som innebär att man får 3 par glasögon och kan byta ett av paren varje år. 
Jag tycker att det låter toppen, vem vill inte ha fler glasögon att byta med beroende på tex vad man har på sig för kläder den dagen. Eller om man har ett par till vardags och ett par till festligare tillfällen. Jag jag kommer välja ett par solglasögon, ett par progressiva och ett par enkelslipade. 
Och bara det att man kan byta ut det ena paret varje år låter lyxigt tycker jag, då hinner man aldrig tröttna på sina glasögon. 


Ha det gott 


Kram Maria 







14 kommentarer:

  1. Åh vad kul med nya glasögon, men också så himla svårt att välja. Jag tycker alla var snygga, men Giorgio armani var klart snyggast i ditt ansikte, tycker jag.
    Lycka till
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Men åååå du är fin i alla tre, men det står mellan par 1 eller 3 tycker jag. Ha en toppendag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Ja, det er da alletiders idé med et abonnement! Det ville jeg også vælge!
    Hm ... det er svært at vælge briller, til gengæld ... Jeg tror jeg ville tage nr. 1 hvis jeg var dig :-)

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Definitivt nr.1. De kler deg best!

    SvaraRadera
  6. Hej min snygga kompis! Jättefin i alla tre paren! Men... jag röstar nog för de översta!
    Jag har ju också glasögon från Synsam, men "bara" läsglasögon, eller vad man kallar dem? Jag har dem när jag läser, för precis som du, så har de små texterna krympt... Jag blev tillfrågad om jag ville kunna använda dem alltid (är det progressiva, man menar då???) eller bara vid behov. Det var förra sommaren och jag valde "läsglasögon" . Hade ju kunnat köpa på macken, istället för att lägga ut över 4000Kr, men macken gör ju inga syntester ;) Men nu känner jag mer och mer att det vore skönt att kunna ha ett par till, ett par som funkar både när jag läser liten text eller ska se på TV. Med läsglasögonen på får jag likosm skjuta upp dem i pannan när jag riktar blicken från boken upp till Tv´n... ;) Får nog ta tag i och beställa en tid jag med.
    Kram och ha en fin lill-lördag!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Glasögon är inte lätt att välja, jag borde också byta, på mina svarta metallbågar är färgen avskavd här och där pga trädgårdsarbete, haha. Tycker nr 3 är bäst på dig, men det måste du känna själv, hur de sitter osv. Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kul med nya glasögon! Om alla paren sitter bra så röstar jag på 1.
    Har själv haft progressiva ett tag och det är så skönt att se som vanligt igen. Det enda man få se upp med är avståndsbedömningen "rakt ner", typ när man går i trappor eller ska balansera på trampstenar vid vatten etc. Lätt att missbedöma och trampa fel.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  9. Jeg ville valgt nr.1. Flotte innfatninger alle sammen. Progressive glass må nok jeg også ha snart.

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  10. Helt klart Giorgio Armani, om du frågar mig. Så snygga på dig!

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  11. Jag tycker som många andra att du passade bäst i par nummer 1, de hade både storlek och form som passade dig perfekt. Par nummer 2 kom på andra plats.

    Lycka till med ditt val! /Charlotte

    SvaraRadera
  12. jag tycker par nr3 <3 Pernilla

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.