Sabelhagens olivlund

fredag 6 oktober 2017

Inspiration från min favoritinredningsbutik



Jag tog vespan och styrde mot stan. Gårdagen bjöd på en fin höstdag, solen sken och det var som gjort för att strosa runt en stund bland butikerna. 
Det var mycket folk som flanerade runt och satt ute och fikade. 
Solen gör att folk vill vara ute:). Det var dock ingen direkt trängsel i själva butikerna och det är så skönt tycker jag. 

Provade en blus från Hunkydory, ovan, och visst är den fin...men lite skum/udda grön färg kan jag tycka. Så den fick hänga kvar i butiken, får fundera lite.  



Koftan och blusen ovan är helt min stil. Jättefint tycker jag. Älskar färgen på koftan:). 
Blus och kofta från Tiger of Sweden  
Cardigan här 
Blus här 



När jag hade vandrat runt några timmar, och provat lite smått och gott, insett att vinrött nog inte är min färg, så gick jag inom min favoritinredningsbutik, Grandmas
Fotade lite, och hittade en del som jag gillade. Bland annat två kuddar, ljusa enfärgade, som jag blev riktigt sugen på. 
Men inte heller här fick något följa med hem. 








Haha, vilken bild... Men det gick liksom inte att få bort reflektionerna i skyltfönstret. Men jag ville ändå ha med bilden, för skåpet är riktigt snyggt. Och vi letar ju efter ett skåp att ha i vardagsrummet. Tror dock Daniel kommer säga att det är "fel stil", men vi får se. Glömde dock att kika på prislappen... 





Den efterlängtade fredagen är här. 
Egentligen skulle jag varit ledig idag och följt med Daniel till Stockholm (han skulle jobba, så ingen direkt nöjesresa), och bott över på hotell. 
Men vi var nog inte så sugna på att åka dit någon av oss, det har varit en hektisk vecka, så när Daniel hade möjlighet att stanna i Gbg istället så körde vi på det. Stockholm finns ju kvar:) 

Först jobba några timmar, sedan handla lite helggott. 
Så det blir en mysig fredag med grillat på balkongen. 



Ha en fin helg 


Kram Maria 









2 kommentarer:

  1. Så mycket inspiration du bjuder på! jag gillar också det där! Jag tror också att D kommer säga att skåpet är fel stil hos er ;) Det är lite för "rufft" om du förstår vad jag menar då? Skåpet är supersnyggt, men tror att det är för rufft hos oss också. I vårt uterum hade jag kunnat ha det, men inte i vardagsrummet... Med den beskrivningen tror jag du förstår vad jag menar med för rufft, eller hur :) Jag tror absolut att du passar i vinrött, gäller ju bara att hitta rätt nyans. Du är jättefin i grönt! Jag gillar både grönt och vinrött lite extra i år. Men jag saknar brunt i modet... Förresten, jag har äntligen hittat mina vinröda stödletter =)
    Supersnygg blev du i håret!!! Jättefin längd och färg och fint när du lockade till det. Ja, jag gillar ju också lopikar haha...
    Jag skriver mer till dig via messenger senare.
    Kram och ha en fin helg! Och ja, Sthlm finns kvar! Ni kan gärna komma när vi kan träffa er där, tycker jag! =D
    Kram igen... /Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken affär! Så mycket fint! Där skulle plånboken lätt bli platt :)
    Mja, vinrött är inte heller min färg...men det låter som du hade en skön dag. Tror jag ska ta en sån också snart!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.