Sabelhagens olivlund

torsdag 17 maj 2018

Bubblig karaff och nytt citrusträd på balkongen






Så skönt att slappa på balkongen en stund efter jobb och middagsfix. Hällde upp isvatten i snyggaste karaffen och tog med mig ut. Slängde i en maskin tvätt, och då kan man ju ta en lugn stund medan den jobbar:). 

Min mamma och pappa har kommit fram till Marina, och de har det så gott. Är galet avis:). Men tids nog är det vår tur att åka dit, mindre än två månader i alla fall. Och tiden får inte gå för fort fram till dess heller, man vill ju njuta nu också. 
Vi kommer bila ner som vanligt och vi har bokat andra hotellnatten i Passau, på gränsen mellan SydTyskland och Österrike, på samma hotell som vi bodde på när vi var nere efter påsk. Vi gillade det jättemycket, så fina och mysiga rum trevlig personal, god mat och det fanns bra vägar att promenera med Lykke. En fullpott med andra ord:). 
Första natten har vi inte bokat ännu, får vi se vart vi ska bo, hittar säkert något bra. 








  Är så otroligt nöjd med vår utegrupp Marbella från Atwood. 
Den är jättebekväm att sitta och halvligga i:). Och så himla snygg, tycker jag:).
Jag skulle vilja ha en liknande i Marina, men något större. Så man får plats att umgås ordentligt. 
Även kuddarna och bordet är från Artwood. 
Karaffen fick jag i julklapp av mamma & pappa och den är köpt på Boutique Tinna här i stan. Men finns också här 
Fina citrusträdet kommer från svärmors blomsterbutik. 
Funkian i kruka är en av de får uteväxter jag tog med mig från huset. 























 Nätet har varit svajigt här i eftermiddag, så jag har hållit på med det här inlägget jag vet inte hur länge... Men men så är det ibland. 





 Daniel är på väg hem från Stockholm... igen....han var ju där i måndags också. Ett himla åkande till huvudstaden blir det;). 

Jag har nu fått sällskap på balkongen av både William & Lykke <3. Mysigt. 
Vi sitter nog kvar här en stund i kvällssolen, underbart skönt. Det är inte lika varmt idag, och då är vår balkong perfekt. Annars blir det en bastu här ute. 
Tror jag ska ta och titta på gårdagens avsnitt av Robinson som jag missade. 



Ha en fin kväll 




Kram M 
















4 kommentarer:

  1. Ser jättehärligt ut! Ganska skönt när det är lite behagligare värme, om det är för varmt i solen kan det bli lite väl kämpigt. Gott när man kan sitta och njuta en stund.
    Ha det så gott!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Det ser skønt ud alt sammen! Jeg tror vi skal have nogle udemøbler i stil med jeres, for vi mangler noget man kan slænge sig i når vi sidder udendørs.
    God majaften til jer!
    Knus fra Nana

    SvaraRadera
  3. 2 månader går fort och du har ju din mysiga balkong! Jag ska ut o klippa gräset nu igen, fy farao...inte det minsta kul.
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.