Sabelhagens olivlund

fredag 11 maj 2018

Kika in i vårt annex på landet





Vi älskar vårt annex här på landet, vårt lilla kryp in som Daniel har byggt och jag har målat för många år sedan. 
Så mysigt att sitta och prata och se på tv om kvällarna, tätt tätt ihop under den mjuka filten. Fast i går behövdes ju ingen filt:). Det var ljummet tills långt in på kvällen, helt underbart och nästan overkligt på samma gång. 

I natt smattrade regnet på taket och åskan hördes på avstånd. Inte trodde vi att det skulle bli en så fin dag i dag också. Visst inte alls lika varmt som i går, men ändå över förväntan. Bra så tycker vi:). 





 Lykke ligger gärna utanför i vår loungedel och njuter i solen. 




 Funderar på om jag ska ta bort matbordet, (till höger längst in, med duk på bordet) vi sitter ändå inte där och äter. Men vet inte vad jag ska ha där istället. Antingen sitter vi ute eller inne i stora huset hos mamma & pappa. 
 Tankar finns även på att måla fåtöljen grå. Och jag skulle även vilja ha det lite mer   "olantligt" eller hur jag ska säga. Men det är inget jag kommer ta tag i nu, utan bara tankar som far runt ibland:) 
Gillar att man ser berget genom fönstren. 













 Daniel provade att ställa gruppen mot varandra i stället för i en L-form. Tycker det blev riktigt bra, kanske får det vara kvar så:). Då kan vi ta vara på solen lite längre på kvällen. 




Vi suttit ute en stund och sippat på ett gott glas rosé. Min favorit är ju egentligen Miraval, men det fanns inte på det lokala bolaget. Så vi tog ett annat nytt, som också var riktig gott. 






Nu kom Daniel in med middagen, ett helt fat med grillad fisk, torsk, lax och tonfisk på spett och kräftor. 
Min bästa grillmästare <3 
Mums så gott det doftar och vad hungrig jag är. 




Ha en fin helg 




Kram M 












1 kommentar:

  1. Ser jättemysigt ut, kul när man kommer på nya sätt att möblera på. Vissa saker kan man ändra direkt medans andra kan få lite betänketid. :)
    Önskar er en härlig helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.