Sabelhagens olivlund

fredag 23 juni 2017

Glad Midsommar

Havet låg som en spegel när vi var ute med Lykke på morgonpromenaden. Helt magiskt, och jag tappar nästan andan så underbart det är att vara här. Nu märks det att sommaren är här, många som var ute och gick, tillskillnad från vinterhalvåret:). 
Några fiskade makrill, hörde att de fått så det räckte till midsommarlunch. Mötte flera i vita badrockar som tagit ett morgondopp. 

Midsommar med nästan vindstilla, mulet, go frukost med varmrökt lax och hjortronsås (min favvo som ni vet :), inget regn än så länge, familjemys och motorbåtar som hörs svagt från havet. 









Blir så glad att ni kikar in här hos mig, även att det blir lite glest mellan inläggen. Bloggen har också ändrat inriktning av naturliga skäl, och jag förstår att rena trädgårdsbloggare då inte är lika intresserade längre. Men det är helt okej, jag försöker fota trädgård när vi är här på landet. Men jag hoppas kunna bjuda er på mycket annat framöver:).


Midsommarkram från Maria




10 kommentarer:

  1. Vakre bilder, Maria! Lykke er så søt :)

    Glad midtsommer!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Detsamma till dig och ha den bästa av midsomrar nu!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  3. God midtsommer Maria:-)
    Hilsen fra herlige Kroatia.....31+ idag....nyyydelig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh är du i Kroatien. Nu blir jag avundsjuk 😉
      Kram

      Radera
  4. Verkligen rofyllda bilder.
    Ha en fortsatt skön midsommarhelg!

    SvaraRadera
  5. Fantastisk stemningsfylte bilder fra en perle av et sted. Dere har det godt der!
    God midtsommer.

    Jannicke

    SvaraRadera
  6. God midsommer :)
    Du tager nogle fantastiske billeder og jeg læser med selvom du ikke kun skriver om trädgården,
    Der ser dejligt ud her.
    Ha' det gott.

    SvaraRadera
  7. Vilsam frid som röd tråd på bilderna.
    God fortsättning på helgen
    Anette

    SvaraRadera
  8. Hunnebo är en underbar plats på jorden :) Njut och koppla av.

    God fortsättning på midsommarhelgen! Kram, Carina

    SvaraRadera
  9. Vilket hästjobb du gör! Hatar att ha mygg surrande runt huv'et när jag jobbar. Har ny ett nytt ställe att plantera hostorna på?

    När jag behöver småsten så kan jag gå till de små igenväxta åkerbitarna som pappas farbror anla. Han har lagt upp stenhögar lite överallt. Överväxta idag men ganska lätta att rensa ur. Har gjort det med några och lagt stenen åt sidan - den skulle bli perfekt i en bäck och/eller damm :)

    God helg! Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.