Sabelhagens olivlund

söndag 7 juni 2015

Sommarplantering i krukorna




I dag var det dags att köpa sommarblommor till alla krukorna på framsidan. Jag älskar att gå där på Partihallarna och para ihop årets krukor. Vilket färgtema ska det bli i år:) Alltid lika spännande. Jag har oftast en plan i huvudet innan vi åker, men oftast ändras den när jag börjar botanisera bland alla plantor. Och ibland finns ju inte just de växter man tänkt sig. 



Lila dahlia i hop med silverfalls 
Gillar att den har så mörkt bladverk. 


Lavendel och lila-rosa-röda petunior


Jag hade väl egentligen kanske tänkt mig något mer pastelligt, men jag blev toknöjd med de här lite starkare färgerna. Inte dumt att mötas av en påse karameller när man kommer hem:) 

En gammal bänk som jag haft sedan jag var liten, börjar bli väl ranglig men den får hänga med i år också. 








Äntligen är det sommar på framsidan 




Nu hann ni nog tröttna halvvägs, men om ni är kvar så önskar jag en bra vecka:) 


Kram Maria 







13 kommentarer:

  1. Inspirerande och jättesnyggt !
    Gillar dina kombinationer som står sig så vackert i betongkrukorna !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Nejdå, tröttna, inte vi inte :) vilka läckra färgklickar ! Jag har köpt ett par lådor men inte planerat ännu då det blåser så vareviga dag så jag är rädd de blåser sönder, nu får jag snart sätta ner dom ändå då jag vill ha lite fint tills studenten på onsdag !
    Ha en fin vecka du också !
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Kvar! Självklart, det går inte och tröttna
    på dina fina blombilder. Jag gillar färgerna och
    sorterna, så fint det blev.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Nydelige farger! Rosa, lilla og grått passer veldig godt i sammen. Fine krukker du har!

    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  5. Härliga färger och lavendeln kan du ju plantera ut sedan. Själv har jag inte en enda sommarblomma.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det er nydelig- og veldig flott til de grå krukkene :) Og benken er jo helt skjønn- godt den går et år til (minst) !

    Ha det så fint Maria og en fin ny uke til deg

    Klemmer Monica

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt och välfyllt i krukorna. Dahlian gillar jag alldeles särskilt. Själv har jag tre knölar planterade i en potatiskorg. Det får räcka.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Inte tröttnat, nej, njutit har jag gjort över dina bilder! Verkligen snygga kombinationer!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  9. Nej då tröttna det gör jag inte för det är så kallt blåsigt och regnigt här att dina bilder njuter jag av. må du tro. Undrar o sommaren kommer att bli så här, det hoppas jag verkligen inte.
    Ha en bra vecka och njut även du av dina fina planteringar
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Så härligt att få mötas av allt det härliga när man kommer hem!
    Milla

    SvaraRadera
  11. Inte tröttnar man inte av allt det här vackra! Du har fått till riktigt fina arrangemang! Blev jättebra!
    Önskar dig också en fin vecka!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  12. Riktig sommar i dina krukor och jag ser att solen lyser på blommorna också! Jätteläckra planteringar!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.