Sabelhagens olivlund

måndag 8 oktober 2018

En bättre måndagskväll




Vilken underbar söndag vi haft, den har innehållit lite av allt möjligt. 
Bästa starten med solig, vindstilla promenad vid havet, gofrukost, hemmafix, tre maskiner tvätt har hängts och vikts och lagts i garderober, bäddat rent i sängar. Gjorde några ärenden, fikade med bruchetta och cheesecakemuffins på café på tu man hand, åkte till plantskolan och köpte växter, planterade en höstkruka (det var läääänge sedan sist kan jag säga, men oh my så kul det var), ätit godaste lammbiffarna med ett glas vitt till. 
Daniel fixade med maten medan jag var ute och planterade, det var så vi ofta gjorde när vi bodde i vårt förra hus. Daniel gillar ju att laga mat, och jag är glad om jag slipper:) 
William gick en golfrunda och njöt i solen.








Måndagskväll med tänd brasa och en kopp te. Ett bra sätt att börja veckan på, eller avsluta veckans första dag kanske jag ska säga. 
Tycker det är så himla avkopplande att gå här hemma och plocka lite och det blir extra mysigt i brasans värme och knaster. Regnet smattrar mot rutan och jag har tänt många levande ljus. 
Har kokat en stor kastrull med tomtegröt, William älskar det. Så nu är det en doft av kanel här hemma. 


Hoppas ni haft en fin måndag och start på veckan 



Kram M 






3 kommentarer:

  1. Mysigt ni har det. Kul att du säger tomtegröt, det gör jag också och nu blev jag nästan lite sugen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Koselig med levende lys og fyr i ovnen. Tomtegröt må være det vi kaller risengrynsgrøt. Vi pleide å spise det på julaften med mandel i når barna var små :)
    Ha en fin uke! Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Hei Maria!
    Det høres ut som https://www.youtube.com/watch?v=jMeByjJSwjM a perfect day. Klem Anne

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.