Sabelhagens olivlund

onsdag 17 oktober 2018

Vilken kväll




En kvällspromenad hand i hand längs med havet. Kan inte bli mycket bättre en vanlig vardagskväll. 
Vi hade varit i stan på utvecklingssamtal med William (han går på ett gymnasium mitt i stan) och på vägen hem hämtade vi upp två spännande paket och handlade lite. Väl hemma släppte vi bara ner paket och matkasse i hallen och gick direkt ut med Lykke. 

Och vilken kväll det var. Vi hade nog missat att de senaste dagarnas ihärdiga blåst helt slutat och att det nu helt blivit vindstilla. Ingen magisk solnedgång utan bara en otroligt vacker gråskala. Vi gick ner mot strandpromenaden och havet låg spegelblankt. Himmel och hav smälte helt samman. Man såg inte var hav slutade och himmel tog vid. 
Och än en gång sa vi till varandra 'det här är varför vi flyttade hit' . 



Lykke har spanat in en Mops som går på andra sidan stranden 


Mina <3 












Älskar dessa underbara höstdagar 
Helt galet att vi haft 18-20 grader, vilken brittsommar. Men nu är det nog slut med det och framöver kommer det nog vara mer normala hösttemperaturer. 
Men nu får det gärna bli en solig höst med klar hög frisk luft. 


Nu är vi halvvägs in i oktober och jag har äntligen kommit mig för att boka en klipptid. Så nästa vecka åker håret av en bit och ändrar färg;). Ska bli så skönt. 
Någon mer än jag som klipper sig så sällan som en gång i halvåret:). 




 Ha en fin mittiveckandag 




Kram M 













5 kommentarer:

  1. Ja, jeg bliver da vist også kun klippet et par gange om året. Noget af det gode ved at have langt hår, synes jeg, er at man ikke skal rende til frisøren hele tiden :-)
    Dine billeder er som sædvanlig vældig gode, Maria! Jeg synes det er svært at tage gode billeder i gråvejr, men det har du ingen problemer med, kan jeg se :-) Må jeg spørge dig hvilket kamera du bruger?
    God onsdag til dig!
    Knus fra Nana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nana. Tack söta du. Jag har en Canon 650D. Vissa bilder är lite redigerade:)
      Fin kväll till dig
      Kram

      Radera
  2. Jag förstår precis er känsla, vilka härliga miljöer ni har runtomkring er! Sånt betyder mycket för välbefinnandet!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, det betyder mycket vilken miljö man bor i.
      Kram

      Radera
  3. Hei Maria!
    Du tar fine bilder. Blir inspirert. Klem Anne

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.