Sabelhagens olivlund

måndag 22 oktober 2018

Pumpkin Latte är här





Gårdagens goda fika, varm focaccia med getost, fikonmarmelad och valnötter tillsammans med en Pumpkin Latte. Alltså hur gott? 
Jag som  a l d r i g  har druckit kaffe förut, har tänkt att i höst ska jag bli vuxen och i alla fall prova denna varma dryck som doftar så gott. Sagt och gjort, en Pumpkin Latte kändes bra att starta med. Och det var otroligt gott:). 
Pumpa, ingefära och kanel i lagom mängd så det inte blir för starkt och tar över. Toppad med vispgrädde och kolaströssel. 

För mycket smak av godis tyckte Daniel. Men jag bara hummade förtjust och drack vidare:). Men inte för mycket, måste ju ha klart för mig vad min lite ömtåliga mage säger om kaffe. Så vi delade på både focaccia och latte:) 
Men det verkar ha gått bra. 





Måndag idag och jag känner mig inte alls färdig med helgen. 
Vill ha mera ledigt:). Mera underbar tillsammanstid. 
Men vi hann i alla fall få upp EOS-lampan i sovrummet, fika och gå härliga promenader och ett par nya stövletter finns numera i garderoben. Fint så. 



Kram M 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.