Sabelhagens olivlund

lördag 13 januari 2018

Veckans uppdatering från vårt drömhus i Kroatien






 Nya bilder från Marina har anlänt och jag hoppas ni vill hänga med även denna veckan:) 


De har fortsatt med några fler sektioner, och man kan se att vår "platå" som huset kommer stå på, blir rätt stor. Vår arkitekt/projektledare säger att känslan för storlek och närhet till havet växer allt mer ju längre de kommer. 
Vi har ju aldrig stått där längst ut på tomten mot havet, då det varit en brant sluttning ner, sårigt buskage och några olivträd, eller kanske mer "olivbuskar":), längst fram. 
Det är just det denna första fas går ut på, att bygga en 43 meter lång mur längst fram och sedan fylla ut med grus. Så att det blir plant och stabilt för hus, trädgård och pool. 









 Underbart väder. 
Vet inte hur de har haft det i veckan, men i går såg det ut såhär i alla fall. 











 Fler uppdateringar om ni vill se 

11 november 2017 här 
18 november här
25 november här  
2 december (v4) här 
9 december här  
16 december här 
23 december här 
 7 januari 2018 här 







Det har fallit lite snö i natt, det täcker knappt marken men gör ju ändå att det blir ljusare och inte lika grått. Men det är lika trist och mulet som det varit hur länge som helst nu känns det som. 
 Vart är solen? Man börjar ju undra på riktigt. 


En lördag utan direkta planer ligger framför oss. 
Daniel ska äntligen få byta den ena skalmen på sina glasögon, som blev förstörd då optikern skulle justera bågen. Det har tagit över två månader från det att en ny skalm beställdes. Men nu så:) 


Är fikasugen, så vi hamnar säkert på ett café någonstans. 
Och en promenad vid havet, haha ovanligt va:) 




 Kram M 









4 kommentarer:

  1. Det kommer att bli sååå fint där...vilken lycka! Kul att följa projektet! Ja solen ja! Var är den??? En dyster och grå lördag igen, man bli ju snart tokig på detta grådask.
    Go kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Underbart!! Vilket drömprojekt!

    Ha en fortsatt fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hei!
    Tenk at følelse for størrelse og nærhet til havet vil øke. Høres deilig ut.
    Klem Anne

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.