Sabelhagens olivlund

måndag 19 mars 2018

Bästa söndagshänget






Hur snabbt kan en helg gå? Den frågan ställer jag mig ofta på söndagskvällen, det känns så himla skönt, mysigt och underbart på fredagen, och man njuter av att en hel helg ligger framför en. Och sedan hinner man knappt blinka förrän det är måndag morgon igen… 

Men vi har en jättemysig helg att se tillbaka på, med både restaurangdate och härligt häng i Särö med promenad i strålande sol och gofika på det. 




 I går åkte vi först och köpte fika, sedan och klippte klorna på Lykke. 
Och därefter mot Särö. Solen strålade och det var en fantastisk vårdag. 
Visst blåste det lite, men inte alls i närheten av det som varit dagarna innan, då man knappt ville gå ut alls. Vi körde hem till M & A, Lykkes uppfödare. Ni som följt mig här inne ett tag vet ju att vi titt som tätt är där och fikar och umgås. Alltid lika mysigt. De har hundarna Sessan (Lykkes mamma) och Molly (Lykkes äldre syster). 
På bilderna ovan är det Lykke som har skinnkoppel. Det tror jag ni ser:). 








Här går vi på rad:). William först med Molly, sedan M med Sessan, A utan hund och Daniel och Lykke sist:). 



 En magisk dag, så vackert! 






 Här var det lite "övningar" med godisbelöning. 
Sessan står med tassarna på stocken. Lykke längst bort, och Molly i mitten. 
Fina tjejerna <3 







När vi kom tillbaka in dukade M & A upp både fika och annat. Och jag och Daniel försökte insistera att vi minsann ville bjuda denna gången. Men det gick icke:). 




 I kväll har vi varit och hämtat ut mitt nya pass, så nu är jag resklar:). 
Men innan det är dags att dra söderut har vi en påskhelg på landet som vi ser mycket fram emot. 



Nu dags för kvällsfika medan det har börjat snöa ute. 



Kram M 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.