Sabelhagens olivlund

fredag 23 mars 2018

Fredagsdrinken






Den underbara fredagen är här, veckans bästa dag, eller hur?:).
Nu ligger hela helgen framför oss, och det är en härlig känsla. 
Jag åkte förbi "butiken" på vägen hem från jobbet och köpte ingredienser till drinken vi ska ha ikväll. Bilderna är från förra helgen, same same;) ;). 
Det är den klassiska Cosmopolitan, som består av cointreau, citronvodka, tranbärsjuice och lime, tycker ni om den? 
Det är en av mina favoriter, inte för att jag dricker drinkar speciellt ofta, men men..:). 

Drinken fick stort genomslag i TV-serien "Sex and the City".







Du behöver 

                 0,5 st lime, saften (vi tog citron denna gången)
       4 cl citronvodka
    2 cl Cointreau
 6 cl tranbärsjuice
   1 st limeskiva
is 


Gör såhär 

Häll limesaften i en shaker fylld med is.
Fyll på med citronvodka, cointreau och tranbärsjuice.
Skaka i några sekunder och sila sedan upp drinken i ett cocktailglas.
Garnera med limeskivan.








Nu ska jag  gå ut en sväng med Lykke innan det är dags att börja med middagsfixet. Det blir grillat idag...igen:). 
Sedan när Daniel kommer hem är det han som tar över, och jag sätter mig tillrätta med ett glas vitt:). Och så hoppas vi ju på att bilderna från Marina kommer snart. Såå nyfiken på vad som hänt denna veckan, och hur långt de kommit:). 



Ha en skön helg



Kram M 















1 kommentar:

  1. Oj, lite kommentarer att rensa där ;) Jag kikar på glasen - jag är en glasfreak. Och den gammaldags cocktailformen finns det definitivt plats för. Får kolla på vad min glasserie har att erbjuda.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.