Sabelhagens olivlund

tisdag 13 mars 2018

Snabb och jättegod kycklingsallad





I dag provade jag att göra denna jättegoda kycklingsallad, så snabb och enkel att veva ihop. Perfekt när man kommer hem från jobbet och inte vill stå med middagsfix i en hel evighet. För mig var det lite nya smaker, hade inte smakat varken teriyskisås eller kokosolja förut. Men det gick hem både hos mig och William. 
Så om ni gillar kyckling och vill prova något nytt är det bara att köra på:). 






Teriyaki och honungsstekt kyckling med sesamfrön 

Kyckling i strimlor, jag hade färsk kycklingbröstfilé som jag skar i strimlor. 

Teriyakisås 

Akaciahonung
Sesamfrön
Chiliflakes
kokosolja

Sesamolja   

Gör såhär:




Krydda kycklingen med chiliflakes (jag tog bara salt och peppar, tycker det blir för starkt med chili).
Stek kycklingen i kokosolja, teriyakisåsen och lite honung. Strö över sesamfrön.

Blanda ihop en sallad på ruccola, babyspenat, små tomater, mango och spetspaprika (jag hoppade över paprikan, tål det ej). Ringla över lite sesamolja och strö över lite sesamfrön. 

Jag hade inte ruccola hemma, så jag tog vanlig sallad och hoppade över paprikan till mig. Och till William gjorde jag den som en wrap och han tyckte det var så gott. 
Bara det att jag hade lite för mycket på, så det ramlade ut överallt:). 


Hittade receptet här 





Jag och Daniel har krupit upp i soffan med var sin dator i knät, tv'n är på för snart är det ju dags för veckans avsnitt av Riviera. Det vill vi inte missa:). 



Ha en fin kväll



Kram M 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.