Sabelhagens olivlund

torsdag 15 mars 2018

Vackert förfall




Kommit hem från jobbet och slängt in en maskin tvätt och gjort lasagne. Tände ljus, satte på musik och hade det riktigt mysig medan jag lagade middag. Tycker ju egentligen inte alls om att stå vid spisen, men ibland så;). Och lasagne är ju rätt enkelt, och så räcker det till flera middagar. I morgon är William ledig från skolan, och då är det bra om det finns mat i kylen:). 

I dag blåser det isvindar över Göteborg, och jag fick ha halsduken upp över näsan när jag åkte hem med Vespan, himmel så kallt det var. Och värre ska det visst bli, när ska denna kyla släppa sitt grepp? 




Kungsängsliljan har slagit ut i raketfart i den varma inomhusluften. Tycker den är så otroligt söt med sitt lilarosa mönster och gula mitt. Den kommer få följa med till landet över påsk och sedan planteras ut där. 

Jag har äntligen fått köpt påskäggsgodis, ni vet de från Anthon Berg med smak av lakrits? Mandelägg med lakrits tror jag det står på påsen, min absoluta favorit nu i påsktider. Måste erkänna att jag hade tänkt ha de äggen i skålen, men plötsligt var skålen helt tom... kan hända jag åt upp dem i veckan...;). Så det fick gå med marshmallows istället;). 




 Tulpanbuketten har gjort sitt, men jag kan ändå inte slänga den riktigt ännu. För visst är de vackra även i sitt förfall? Men i morgon åker den nog ut, för en ny fredagsbukett kommer säkert inhandlas. Om det nu inte är för isande kallt så den fryser på vespaturen hem.  













 Nu dags att byta om till träningskläder, vänta in Daniel som är på väg hem från jobbet, och sedan dra till gymmet. 



Fredag i morgon, love it <3. Bilder från Marina att se fram emot.  



Ha en fin kväll



Kram M 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.