Sabelhagens olivlund

tisdag 20 mars 2018

Papegojtulpaner och vårdagjämning





Det är V Å R i luften, visst var det flera minusgrader och nytt vitt puder på marken i morse. Men det är ett annat ljus ute och en annan doft, har ni märkt det? I går kväll när jag var ute med Lykke var det den där vårdoften jag kände, så det finns hopp att vintern släpper sitt grepp nu. 
Hörde på tv att den globala temperaturen stiger och det innebär mer snö på vintern och regnigare somrar för oss. Vem vill ha det? Kanske dags att allvarligt överväga flytt till vårt paradis längre söderut;). 





Vårdagjämningen är inte en dag, utan en ögonblicklig händelse som inträffar vid en bestämd tidpunkt vid olika klockslag på skilda ställen på jorden. 
Här skulle detta ske klockan 16:15. 





 Köpte sötaste papegojtulpanerna i fredags, och de står så fina och sprider vårkänslor där på skänken. 

















 Måste bara tala om för er hur glad jag blir att ni vill dela vår resa mot ett eget drömhus i Marina, Kroatien. Detta som varit vår dröm sedan 2010, då vi köpte vår  först tomt där. Som vi senare "bytte bort" mot den vi har nu. 
I lördags var ni rekordmånga som var inne här hos mig. 
Några av er går in direkt till bloggen och andra kommer hit via Facebook. 
Det är så roligt att fler hittar hit. Ni är så välkomna och jag hoppas ni vill komma tillbaka:). 

Här finns lördagen inlägg från Marina 
Här är februaris första inlägg från Marina, om vi vill se hur mycket som hänt på en dryg månad. 






Undra vad man ska kolla på på tv ikväll när Riviera är slut... 



Ha en fin kväll 



Kram M 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.