Sabelhagens olivlund

söndag 16 september 2018

Gjort en höstbukett i svalt rosa




Söndag och solen visar sig även idag, underbart. Jag har gått rundan vid havet med Lykke, lite blåsigt med ändå otroligt skönt. Daniel kommer hem i kväll och det ska bli så mysigt <3. Känner mig halv när han inte är hemma. 

Köpte färska blommor i går på vår shoppingtur, älskar att ha buketter hemma. 
Den här går i svalt rosa, och jag var egentligen inställd på att ta in mera färg, men är supernöjd att jag inte gjorde det. Det här blev så bra. Tycker det är så mysigt att stå i min ensamhet och greja med blommor, och binda ihop en bukett. 
Först hade jag den i köket, och där hade den gärna fått stå kvar, men vardagsrumsbordet gapade lite tomt. Så den fick flytta dit efter jag fotat. 
Skulle såklart köpt fler buntar med hem. Men men. 













 Nu dags att fixa frukost och hänga upp en maskin tvätt. 
Greja och plocka ordning här hemma, köpte en ny kruka/korg  i rotting igår också till en större grön växt. Ska plasta in den invändigt så inte vattnet rinner ut på golvet när jag vattnar. Eller om jag bara ställer innerkrukan på en tallrik, det kanske får plats i korgen. Vi får se:). 

Annars händer det nog inte så mycket idag, mer än att kylen behöver fyllas på. 
Så en sväng till mataffären med Vespan blir det. Första gången jag tar ut den från garaget sedan vi flyttat hit. 


Kram M 





9 kommentarer:

  1. Jättefin bukett, så härlig färg i den!
    Här har det varit väldigt skiftande väder i helgen ena stunden skiner solen och nästa så öppnar sig himlen och regnet vräker ner! :)
    Är lite lotteri när man ska ut med Joji frågan är klarar man sig eller gör man det inte! ;)
    Det har däremot bara blivit kortare promenader då Joji har varit halt och hoppar på tre ben sen i fredags. Varit hos veterinären och skall tillbaka i morgon för en noggrannare undersökning.
    Ha det så gott!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta! Här har vi haft uppehåll, och solen kikar fram emellanåt. Stackars Joji, hoppas ni får reda på mer imorgon då. Han kanske har trampat snett och fått en stukning.
      Ha det gott och krama Joji.

      Radera
    2. Tack snälla! Joji skickar en stor kram tillbaka. <3

      Radera
  2. Så fin bukett. Pudderrosa er jo kjempe fin i en slik bukett. Ønsker deg en fin søndag.
    Klem Christina

    SvaraRadera
  3. Buketten din ble veldig fin! Fargene liker jeg veldig godt.
    Ha en fin uke.
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Det var en riktigt fin bukett! Jag måste också köpa hem lite blommor - de i trädgården har gjort sitt nu.

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Fin bukett. De där rosa bären har jag sett på buskar längs en väg jag kör. Jag kallade de vita smällbär när vi var små. Så en buske med den rosa varianten står på önskelistan sen ett par år.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Vilken snygg fasad ert hus har och så kul att se er nya trädgård. Den variegerade benveden och buskroslingen skulle jag absolut låta vara kvar.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.