Sabelhagens olivlund

fredag 28 september 2018

La Belle Epoque - tulpaninspiration




Nu är fredagsmiddagen igång, köttet ligger snart på grillen, sallad fixas och coleslav ska skäras och blandas ihop och vinet är upphällt. 
Mums, jag är så hungrig. 
Bästa kvällen är här, som jag väntat. 
Efter middagen blir det nog en kvällsrunda vid havet, eller så kör vi bollkastning på gräsmattan bakom huset. Jag vet vilket Lykke vill allra helst som den bolltokiga tjej hon är:). Sedan soffmys och vem vet kanske tänder Daniel brasan och gör oss varsin Cosmopolitan. 
Men nu lite tulpaninspiration:)

La Belle Epoque är en otroligt vacker tulpan. Kan vara bland de snyggaste jag någonsin sett:) Härligt svulstig, överdådig och lyxig. Jag hade den när vi bodde i huset, och när jag fick se att Zetas nu hade den i sitt sortiment slog jag till. Men jag fick vara snabb för de tog snart slut. Så nu har jag en påse med fina lökar här hemma som ska sättas inom kort. 
Bilderna kommer från min gamla trädgård, från våren 2015. 
HÄR kan ni se hela det inlägget, om ni vill få mer tulpaninspiration. 
Jag har inte bestämt mig om det blir i kruka eller direkt i jorden. 
Jag har endel narcisser som ska ner också. Och rådjur har vi som kikar in genom köksfönstret om tidiga morgnar. 




Jag gick åkte spårvagn och gick sedan genom stan till Daniels jobb, för att åka tillsammans  hem. Vi skulle plocka upp ett paket på vägen, eller rättare sagt tre ganska stora paket. 
Nu är det ihopskruvat och på plats. Det blev så himla bra, kommer i ett eget inlägg snart. 




Ha den bästa kvällen 




Kram M 







3 kommentarer:

  1. Spännande tulpan och namnet räcker bara det. För La Belle Epoque kan man väl översätta till vilken tid som helst som passar mig.

    Ha en fin helg! Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Nydelig tulipan! Den lignet nesten på en peon.
    God helg!
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Underbar tulpan! Ja fredagen är efterlängtad och så välkommen när den kommer!
    Önskar er en härlig helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.