Sabelhagens olivlund

fredag 23 november 2018

FREDAGSBUKETT IN THE MAKING





Helgen är på ingång och det känns så himla skönt. Det blev fredagkväll tillslut denna veckan också:). Även om det varit segt, så är den här nu, den efterlängtade helgen. Och fredagsbuketten har jag bundit ihop och ställt på vardagsrumsbordet. 

Jag åkte vägen om stan när jag slutat jobbet, och gick i några butiker. Systembolaget fick sig ett besök och vit glögg inhandlades, reflexer (japp ännu fler..;)), fredagsblommor och jag köpte även första julklappen. Japp, mamma den är till dig :). 

Jag mötte upp Daniel och vi åkte och hämtade Lykke hos M&A. 
Hon har det så bra där om dagarna. 
Väl hemma, så fixade jag fredagsbuketten. De mest ljuvliga höga aprikos-rosa rosor och mörkgrön lite glansig järnek. Satte den i min nya höga Ernst-vas. 






Vi har grillat kyckling till middag, jag har varit ute kvällsrundan med Lykke. Så nu väntar soffmys med gott i glasen och tänd brasa. Bästa bästa <3. 



Ha en fin helg 



Kram M 






2 kommentarer:

  1. Hei Maria!
    Det er deilig å ta helg med vakre roser. Godt å høre at Lykke har det bra.
    Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart med färska blommor:). Lykke mår bra, tack. Hon är som vanligt igen. Men vi tar det lugnt med henne och går endas kortare promenader. Om en vecka ska vi tillbaka till veterinären och se så såret läker som det ska.
      Kram

      Radera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.