Sabelhagens olivlund

torsdag 8 november 2018

Amaryllisbukett in the making




Tog spårvagnen in till stan efter jobbet för att köpa presenter till William, japp vi har en födelsedagskille här hemma snart. De gick ganska snabbt för jag visste vad jag skulle köpa. 
Och sedan gick jag mot Daniels jobb och mötte upp honom.
Vi åkte till svärmors blomsterbutik och hämtade upp amaryllis, rosor och  eukalyptus. Finns det något finare än aprikos amaryllis i stundande adventstider? Tror inte det. Jag är liksom helt såld på rosa-aprikos i buketter:). 
Rosorna är bland de vackraste jag sett. Det gröna ögat i mitten är lite utstående och markerat. Snyggelisnyggt.



Vi åkte vägen om mataffären och systembolaget och handlade gott inför helgen. 
Och sedan hämtade vi Lykke hos Marie. Hon har det så himla bra hos dem om dagarna. 
Väl hemma packade jag upp matvarorna snabbt och lätt, för att sedan uppslukas helt av min aprikos crush:). 
Shit, hur lycklig kan man bli över att stå och binda en bukett? 
Under tiden fixade Daniel kvällsfika med god nyinköpt parmaskinka. 








Nu slappt soffhäng och snart Wahlgrens värld. 
Fredag i morgon, love it. 



Kram M 














1 kommentar:

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.