Sabelhagens olivlund

lördag 17 november 2018

Lördag på landet





En gråmulen dag på landet, med gofika, golfsnack, havsdoft, shopping, vin och tända ljus.
Tänk att vi tog sovmorgon i morse, när sov man liksom till klockan nio senast? 
Daniel var ute en yrvaken sväng i shorts och halsduk i mörkret med Lykke klockan sex i morse, och sedan somnade vi om hårt. Så gott:). 
William gick över till grannen och klippte sig efter frukosten, han blev så snygg. 
Sedan åkte vi och fikade och köpte lite julfint. Måste visa er en annan dag. 



Vårt mysiga annex som Daniel byggt och jag målat. 
Liggande brädväggar inomhus med flera fönster för att få in mycket ljus. 
I morse när jag kom ut på trädäcket, var det så tyst så jag fick ont i öronen:). Vi har det tyst och lugnt i Särö, men ingenting slår landet i stillhet. 




Golf på hög nivå mellan far och son :) 
Lykke låg i bagagen och tittade på, innan hon hoppade ut och gick på "harpluttsjakt". Det måste vara en delikatess i hennes värld ;). 

Ser ni att ljusslingan är på plats i äppleträdet, det var ju en av dagens missions. 










Nu har vi både ätit god middag och tårta. 
Så snart kryper vi upp i soffan och slappar framför tv'n. 


Ha en fortsatt fin helg 




Kram M 







2 kommentarer:

  1. Vilken underbar helg, avkopplande och härlig precis som den skall vara. :)
    Så fint annex kan förstå att ni njuter där!
    Ha en fin lördagkväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta. Vi har det bra, i morse var det så tyst när jag kom ut på trappen så jag fick nästan ont i öronen.
      Avkoppling blandat med shopping:)
      Kram

      Radera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.