Sabelhagens olivlund

fredag 16 november 2018

Fredagskväll på landet



Vi har en helg på landet, lugnt och skönt med havet som granne. 
Körde upp i eftermiddags och hann precis lasta ur bilen innan mörkret föll över Heestrand. Vi tog en liten runda med Lykke innan vi åt goda mackor och toscakaka som mamma bakat. 

Tack för er generösa omtanke om Lykke och hennes operation. 
Hon tar det helt okej. Vi tog av henne tröjan i går kväll, för hon ville överhuvudtaget inte röra sig med den på. Hon var så himla söt, då hon stod på golvet vid köket och vägrade flytta en tass. Så tillslut gled framtassarna iväg och så blev hon stående ( det såg ut som om hon 
stretchade eller skulle lägga sig ner, men det skulle hon inte alls).  Så då tog vi av tröjan, och då var det inga problem alls att vare sig hoppa upp i favoritfåtöljen eller gå i trappor. Sötfia <3. 



 Nu sitter vi i soffan i vårt annex med varsitt glas gott och tända ljus, och vi är rätt så trötta både jag och Daniel. 



En fråga: 
Kan man blocka länkade webbadresser? Hur i såfall? 
Om jag går in på Statistik och där Så ser man bla sin statistik för bloggens besökare. Där väljer jag Trafikkällor, då ser man länkade webbadresser. Och jag ser en http-adress som jag inte vill ha där. 
Kan man blocka en speciell webbsida utan att behöva gå in på sidan? Kan man gå in via sin egen blogg på något sätt? 


morgon ska vi sätta upp en ljusslinga i äppelträdet här utanför. Lite julmysigt. 
Det blir säkert en fika på Hamnbageriet och så köper vi närproducerat kött på Kustcharken att ta med hem. 



Ha en fin helg 



Kram M 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.