Sabelhagens olivlund

söndag 11 november 2018

Min favoritbukett i aprikos-rosa och farsdag



 Vilken mysig lördag vi hade, vi var hemma och fixade och grejade för Williams födelsedagsmiddag med släkten. 
Jag inser att jag bara fotade på morgonen innan jag dukade bordet, och ingenting under middagen heller. Så kan det gå:). 
Vi bjöd på älgfärsbiffar, hasselbackspotatis, broccoli, sås med cognac och svartavinbärsgele och lingonsylt som tillbehör. 
 Oh my så gott det var. Daniel kan laga mat han. 
Daniel syster hade gjort så god tårta, William hade beställt den. Det är hans favvo:). 


 Amaryllisbuketten jag gjorde i veckan har slagit ut mera nu. Det är kanske för att vi eldar så mycket i kaminen så det blir varmt här inne. Man kan ju ställa ut buketten på natten, så håller den längre, men jag har inte gjort det. 
Jag kan liksom inte få nog av blekt rosa-aprikos denna tiden på året. Perfekt färg att tjuvstarta adventsblommorna med. 





Och den bästa pappan här i huset har vi firat med att hämta ett stort lass med ved, och tårta som blev över från i går. Min älskade Daniel som är den bästa snällaste, omtänksammaste och som gör allt för oss och den bästa pappa vår son kan ha. Han fick allt en liten present också:). 


Far och son, världens bästa team <3 



Kram och ha en fin söndagkväll 














5 kommentarer:

  1. Vilken underbar bukett, så vacker färg!
    Mysigt med kalas och middagen lät verkligen fantastiskt god.
    Vi har hållt på och röjt i huset hela helgen då Alexandra och hennes pojkvän flyttar till Göteborg snart och skall bo hos oss ett tag. :)
    Ha en fin söndagkväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack:). Mums, middagen var så god.
    Men så roligt att Alexandra flyttar tillbaka hit igen. Är studierna klara nu?
    Ha en fin kväll ni också
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja studierna är klara och pojkvännen har fått jobb här i Göteborg, så kul att de flyttar hit. :)
      Kram

      Radera
  3. Så fin bukett du har laget!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Rosa og aprikos synes jeg også er flott. Vakker bukett. Klem Anne

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.