Sabelhagens olivlund

tisdag 18 juli 2017

Sevid och Rogoznica


När man kommer över bergen och kör ner mot den lilla kustbyn Sevid slås man av detta vackra. Jag blir lika tagen varje gång, så fantastiskt det är. Sevid ligger väl 15 min med bli från Marina och vi brukar ta en sväng dit varje gång vi är här. Sevid lever upp på sommaren och är rätt avbefolkad och tom på vinterhalvåret. 




Sedan åkte vi tillbaka över berget och ut på den större vägen igen, och tog av vid nästa kustby, Rogoznica. Här är det lite mer fart och fläkt. Vi köpte pizzaslice och ostkaka (godaste ostkakan jag ätit, förutom svärmors hemmagjorda då förstås:)) och tog en liten lätt lunch/fika på en bänk vid vattnet. Väldans enkelt, men inte behöver man äta på restaurang hela tiden:) Och priset gillas 37 kuna, och då blev vi mer än mätta kan jag säga:). 



Nu ska vi snart bege oss mot stranden, och senare i kväll ska vi hem till Daniels yngsta moster. Trevligt  att umgås lite:) 


Sommarkram från Maria 




2 kommentarer:

  1. Aiaii...sååå vakkert!
    Dit skal vi reise neste gang vi skal til Kroatia!
    Fantastiske innlegg under her også...kjenner meg litt misunnelig, ønsker virkelig å være der jeg også:)
    Kos deg videre, Maria og takk for du deler dine opplevelser med oss:))

    SvaraRadera
  2. Kroatien har otroligt många pärlor att förlora sig i. Skönt med egen bil och att kunna bestämma själv :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.