Sabelhagens olivlund

måndag 17 juli 2017

Vår favoritrestaurang och ny klänning


Vi var i Trogir här om kvällen och åt på godaste restaurangen som vi vet, Kamerlengo. Bra service och proffsig personal, man behöver inte alls sitta i "en evighet" och vänta på maten, som jag vet att man får på många ställen här nere. Det är en restaurang som har öppet året om, så är ni i Trogir och vill prova en toppenrestaurang gå till Kamerlengo:). Ni kommer inte bli besvikna. Vi "brukar" ta friterad bläckfisk till förrätt och grillad fisk, Orada, till huvudrätt. De har en bred meny att väja bland.
Nu låter det som om jag vore sponsrad, men så är det inte:). Jag bara vill tipsa er:). 





Skönaste klänningen från By Malene Birger hittar du här
Nu på rea:) 
Daniel har linneskjorta från Stenströms här, och shorts från Morris
William har tisha från Boss här och shorts från Polo 




Friterad supergod bläckfisk, vi tog och delade på en portion. Man vill ju inte äta sig mätt på förrätten. 

Kyparen hjälper till att bena ur fisken. Orada med kokt potatis och spenat. 
Det är i princip samma personal som jobbar där år efter år, så de känner igen oss nu:) 

 Lykke fick också smaka såklart 
 Gick lite på strandpromenaden innan vi gick mot bilen och åkte hem. En jättemysig kväll i Trogir.  



Rätt svar på växtfrågan i förra inlägget är: Kapris. 
Bra gissat av er:). Här kan ni läsa och se biler om ni vill:)  

Nu blir det snart en sväng till stranden. 
Vi badade inte igår, och det kanske är lite konstigt att hoppa över det en dag när man är på semester, men det var rätt skönt tyckte vi. Vi tog en tur med bilen söderut istället, mer om det en annan dag. Inte behöver man väl bada varje dag:) 


Ha sköna dagar 


Kram Maria 






1 kommentar:

  1. Aha ä det hos dig sommaren tagit sin semester. här är kallt blåsigt och regnigt nu längtar jag. Så härligt ni har det Jag har n hel del att läsa ikapp ser jag. blir så ibland. det händer för mycket här och orken tar slut. Nu börjar jag att komma ikapp och det känns bra. Så stor sonen blivit tänk det går allt fort här i livet.
    Hoppas ni får fler härliga dagar att njuta av innan ni vänder hemåt.
    Kram Meta

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.