Sabelhagens olivlund

lördag 1 juli 2017

Inspiration utemöbler


Nu när vi har balkong så behöver vi nya utemöbler. De gamla blev för stora, så vi har kört upp dem till landet. Det blev så himla bra, loungegruppen passade perfekt på trädäcket utanför vårt annex. Och matgruppen i teak står på det andra däcket vid stora huset. Vi kommer ha så mycket nytta av det där. Jag tycker det är lite jobbigt att släpa runt på möbler så fort man ska äta eller sola:) Hellre fler grupper på olika platser i trädgården:) 
Men nu var det inte våra gamla möbler jag behövde hjälp med, utan vi har varit och kollat in lite nytt. 
Vår balkong är lååång, men inte så bred tyvärr. 
Så då bli det lite begränsat, men inte omöjligt på något vis. 

Jag väljer mellan två däcksstolar i teak, två rottingfåtöljer eller en mindre grupp med soffa, bord och fåtöljer. Dock inte helt enkelt att få plats med det sista. 

Om jag bara fick välja rakt av skulle jag ta rottingfåtöjer. Men jag vet inte om det är det som är bäst, mest användbart eller mest praktiskt. 
Helt otroligt snyggt från Slettvoll 

Det här nedan provsatt vi hos Bra Sommarmöbler. 
Och de var såå sköna. Och fällbara fåtöljer. Gillas:) 

 En annan modell på rottingfåtölj. Gillar färgen. Dock inte ställbar. 
Slettvoll har de snyggaste av sommarmöbler. Gillar stilen jättemycket. 

Prisvärd grupp, soffan är ynka 8 cm för bred för vår balkong. Så den måste vi ställa längs med väggen i så fall. Och jag vet inte om det blir så bra. Också den från Bra Sommarmöbler. 



Däckstol här  En favorit som vi hade när vi bodde i huset. Funkar ju fint när man ska slappa och kanske fika. 

Den här tvåsitssoffan från Artwood, här,  skulle få plats på bredden. 
(153 cm, vår balkong är 162cm bred) 


Och denna makalöst snygga grupp, här,  vem vill inte ha den? Den skulle nog få plats om man grupperade om den,  med fåtöljerna som en sitthörna och soffan som en. Med god vilja skulle det nog gå:) 

I går hade vi en mysig dag i bilen till Danmark. Hela bilen knökfull med goda viner med oss hem. 
Det regnade heeeela vägen, så otroligt trist. Efter vi hämtat upp vinerna hade vi tänkt åka till Köpenhamn och äta gott. Men vi gav upp, såååå otroligt mycket bilar och långa köer. Så vi åkte tillbaka till Helsingör och åt gott där istället innan vi tog färjan och styrde hemåt igen. 


Ha en fin lördag 


Kram Maria 





2 kommentarer:

  1. Åh, hvor mange skønne udemøbler du viser her! Vi har kun træmøbler som er pæne, men ikke så magelige, og jeg ønsker mig nogle loungemøbler - eller bare et par lænestole.
    Hvor ærgerligt at det regnede sådan i går da i var i Danmark!
    God weekend, Maria!
    Kh Nana

    SvaraRadera
  2. Slettvoll har många fina utemöbler. Bild 1 + 2 ovan är helt underbara.Ha det bra.

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.