Sabelhagens olivlund

söndag 16 juli 2017

Kväll i Marina, och gissa växten :)



Det är helt underbara kvällar här, mjuk ljum bris och temperaturen som sakta sjunker under 30 grader då solen går ner vid 20:30. 
I går gick vi en sväng efter vi ätit middag på Kod Djue, igen:), , William var sugen på glass så vi gick bort mot glasscafeet som ligger i slutet av strandpromenaden. 


Blus Ralph Lauren, nu på rea här  
Shorts Polo, nu på rea här 
William har t-shirt från Tommy Hilfiger och shorts från Morris. Skor Whyred. 




Gissa växten? 
Vet ni vad detta kan vara? 
En flerårig buske som växer vilt på stenig mark i länderna runt Medelhavet. 
De mogna blomknopparna används som krydda. De används i sallader eller i gryträtter, och används även i Biff a la Lindström och som tillbehör till bland annat Wienerschnitzel och råbiff.  Den passar också bra i remouladsås. 
Jag tycker mycket om denna blomknopp:). 
Gissa på nu:) 
Svaret kommer i morgon:) :)  










I dag blir det till att åka till Trogir och köpa mer internet. Det går åt kan jag säga:). Det fungerar riktigt bra, minst lika bra som hemma.


Kram Maria 








4 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder, ni ser verkligen ut att ha det toppen!!!!
    Så snygg du är min vän!
    Gissar på Kapris, med lite klurande och med hjälp av google. Fusk, kanske? ;)
    Förstår att det går åt surf med dagens ungdomar... menar naturligtvis att ni ju faktiskt är inte mindre än tre ungdomar!
    Kram och ha det fortsatt toppen!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Vet att kapris ser ut så där.
    Många bilder i härlig miljö.
    Anette

    SvaraRadera
  3. Deilig sommerkveld.
    God natt! Klem Anne

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart ställe ni är på...liiiite avundsjuk är jag allt :) Läser att några tippat på kapris så jag hänger väl på då... vacker är den i alla fall!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.