Sabelhagens olivlund

onsdag 5 juli 2017

Fixat och piffat på balkongen, nya rottingmöbler från Artwood



Det var ingen lätt match att få utegruppen på plats kan jag säga:). 
De gick inte ut genom balkongdörren, så den enda lösningen var att dra upp dem med rep från utsidan. Så Daniel band fast repet i först den ena fåtöljen, och halade upp den. Och sedan den andra, upp till fjärde våningen skulle de dessutom. Vi har en etage lägenhet och den översta balkongen är störst. Men med soffan där kände han sina begränsningar och tog hjälp av Williams kusin. De drog så de var illröda i ansiktet, men upp kom soffan också:) 
Och jag kan bara säga att jag är så jättenöjd! Det är precis den gruppen jag länge velat ha och nu är den på plats. 



Som ni ser är vår balkong ingen bred historia utan ganska smal, så man får göra det bästa av det hela:) 

Toknöjd med kuddar och pläd 

Det blir lite dumt att fota i detta ljuset, men jag är rädd att när solen försvinner blir det för mörkt. Så det fick bli såhär:) 







I dag har vi haft så skönt väder. Jag satte mig en stund på balkongen med en kopp te, när jag kom hem får jobbet. Så skönt att bara sitta och göra ingenting en stund. Även att vi inte bott här så länge har jag saknat att kunna gå ut och sätta mig och slappa en stund. Nu kommer jag vara på balkongen mycket mera. Och det ska till många fler krukor med växter som bambu och citrus. 


Ha det gott 


Kram Maria 











6 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Passar perfekt.

    SvaraRadera
  2. Hei Maria:)
    Sååå flott det bel på terassen med møblene:)
    Er herligt å kunne sitte ute selv om en bor i leilighet:)
    Ha en fin uke ...er dere snart på vei til Kroatia?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Inger Marie. Tack! Ja på lördag sticker vi:)
      Kram

      Radera
  3. Så fint det ble! Det må ha vært litt av en jobb å få opp de møblene :)
    Ha det godt.
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Alla sätt är bra utom de dåliga :) Att hiva upp en soffa några våningar är ju ett projekt hi hi...nåja, fint blev det och snygga kuddar också! Jättemysig balkong också. Saknar du dina rosor?
    Ha en skön lördag nu...
    Sommarkram från ett regnigt Blekinge och Titti

    SvaraRadera
  5. Superfint! Älskar pläden, den blå färgtonen!
    Mycket kuddar går det åt! Ute som inne!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.