Sabelhagens olivlund

söndag 2 juli 2017

Sovrum i två stilar

När vi bodde i huset fick vi aldrig till vårt sovrum riktigt bra. Inte så att vi stördes utav det, men när vi flyttade så kände vi att vi har alla möjligheter att skapa det sovrum vi verkligen vill ha. Gå all in liksom:). Sänggavel och sängbord beställdes från Slettvoll och det är vi så himla nöjda med. 
Jag köpte även ljusblå påslakan från Slettvoll, och så hade jag paisleymönstrade från Gant redan innan. De är såå sköna, så har ni möjlighet så köp dem:) 
Pläden/filten är från Lexington. Jag köpte den på Freeport, tror det heter Freeport fortfarande, i Kungsbacka hur som helst. Den butiken är riktigt bra. 

Först bäddade jag med paisleymönstrat. Det blir lite mer liv och rörelse, men de enfärgade örngotten lugnar ner.  




....Och sedan med enfärgat ljusblått. Ibland är det vilsamma enkla det bästa. De här lakanen har kommit att bli mina favoriter. Vet att de finns i vitt och beige också. Står på önskelistan. 







  Är så glad över att äntligen ha fått ett sovrum vi är nöjda med. 
Har köpt en Eos taklampa som inte kommit upp ännu. Men vi jobbar på det:).  
Köpte min här 


Det beige sänglinnet som jag gärna vill ha. 


Hoppas ni har en bra söndag 


Kram Maria 






1 kommentar:

  1. Så fint det ble! Det beige sengesettet var veldig fint.
    Ha en fin kveld.
    Klem, Marit

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.