Sabelhagens olivlund

måndag 3 juli 2017

Det blommar i Sabelhagens trädgård


Lite bilder på vår trädgård på landet, Sabelhagen. 
Där har äntligen stjärnflockan kommit igång, sådde för flera år sedan men den har inte velat växa utan mer stått och stampat. Kommit upp kanske 10cm, och sedan inget mer.  Men nu så blommar den. Då blir man ju lite nyfiken på varför den blommar just i år:). 

Näva 'Sirak' och daggkåpa, tokgillar kombon. 

Fräscht i vitt 


En gammal lilja som funnits i trädgården så länge jag kan minnas. Som ni ser käkar liljebaggarna på bladen, fula hål blir det. 

Fingerborgsblomma 

Rödbladig spirea med söta blommor. Denna buske planterade jag för kanske tre år sedan, och den börjar bli riktigt stor nu. 




Nedräkning pågår, fyra arbetsdagar kvar nu sedan är det semester. 
Jag brukar ju redan vara ledig, tror aldrig jag jobbat vecka 27 förut:) Men i år kände jag att varför inte, jag var ju ledig runt påsk då vi var i Marina, så det känns helt okej. 

Jag hoppas vi hinner hämta våra nya utemöbler i eftermiddag, att Daniel inte hamnar i för långa köer när han ska hem från jobbet. 
Kuddar och pläd till utemöblerna har jag redan här hemma. Ska bli så roligt att piffa:) 

Ha en fin måndagskväll
Hoppas veckan börjat bra. 


Kram Maria 




5 kommentarer:

  1. Så vakre blomster det er i Sabelhagen akkurat nå! Kult at dine astrantia blomstrer nå. Det gjør de her også.
    Ha det godt.
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Hei!
    Nydelige bilder. Her blomstrer også astrantia.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  3. jag ska snart flytta till vårt hus och längtan efter trädgård är enorm. jag verkligen suger i mig känslan från dina bilder!

    SvaraRadera
  4. Nävan och daggkåpan var ju urtjusiga tillsammans.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt att astrantian äntligen blommar :) Och jag hoppas köerna var lagom och korta så att balkongen är möblerad och...

    Semester + Kroatien är oslagbart :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.