Sabelhagens olivlund

måndag 13 augusti 2018

Den här morgonrundan är vi inte vana vid





Började denna lediga måndag med att gå längs med havet med Lykke. Det kändes inte helt fel att gå där i solskenet och höra havet brusa tillsammans med kanadagässens tutande. En underbar morgon, och jag ångrade att jag inte hade bikini på mig, för då hade det blivit ett dopp. Daniel var hemma och hade telefonmöte. 

Vi packar upp kartong efter kartong, det är helt galet hur många kartonger det är... Och vi flyttade ju ändå förra året (från huset med rosenträdgården till lägenhet) och slängde över 3,5 ton! Vi kommer slänga/skänka/ge bort en hel del till. 

Larminstallatören kom och aktiverade larmet här hemma och senare så hade vi ett bankmöte, åt lite lunch ute "i lilla stan". Och nu är det eftermiddag och jag känner bara att jag inte alls är sugen på att jobba i morgon. Jag vill vara hemma och fixa och dona:). 






   En kanadagässfamilj på morgonsimtur. Har ni mycket kanadagäss där ni bor? 
Här tycker jag de är överallt:). 








 Gräset är så torrt så torrt. Men det har faktiskt regnat en del det sista dagarna. Så det växer väl nytt gräs snart. 
Och i morgon kl 09 hävs grillförbudet i egen trädgård. Tjohoo, då ska vi bara få hit grillen så kan vi äta gott sedan:). 
Grillen vi hade på balkongen är fortfarande kvar i lägenheten. 
 Och Artwood utegruppen är också kvar, den behöver firas ner tre våningar med rep från balkongen. Den går inte in genom balkongdörren. 
Så det får bli helgens "to do". 





 Lykke blev rätt flåsig på vår runda även om det inte var så fasligt varmt. 














Jag hade en så mysig födelsedag igår. 
Fick helt otroliga presenter, Guccibältet fick jag på sängen, det skrev jag ju om, och till frukost (lite senare när William vaknat)fick jag något jag önskat mig men inte alls hade en tanke på att jag skulle få:). En guldig MacBook, så himla snygg. Daniel han kan <3. Blev så himla glad. 


Tack söta ni för alla grattishälsningar jag fick igår, här på bloggen, via sms och Fb, på min 43-års dag. 
Det var en jättemysig dag. På eftermiddagen kom Daniels föräldrar med sina två mopsar och svägerska med man, son och katt Zoé hit på lite fika. 

På onsdag kommer mina föräldrar hit (de bor ju på landet) och de är så nyfikna på hur vi har det. 



Nu har jag slappat en stund i soffan, så dags att ta tag i en kartong till:) 



Kram M 











11 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder, så underbart det ser ut där. Att få ha allt det vackra på sina promenader måste vara helt fantastiskt.
    Förstår att du bara vill vara hemma och fixa nu, det är ju extra kul när ni nu flyttat till ett sånt tjusigt hus!
    Ha det så gott!
    Kram Lotta



    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta! det känns smått overkligt, men det sjunker väl in så småningom:)
      Hoppas ni har vägarna förbi Särö i höst, och kan komma och hälsa på oss.
      Kram

      Radera
    2. Det skulle verkligen vara jättetrevligt att få komma hälsa på och en promenad i Särö är ju bara så mysigt! :)
      Kram Lotta

      Radera
  2. Den morgonrundan med den utsikten, blir nog inte svår att vänja sig vid...;) Underbar! Och jag förstår att du vill vara hemma och fixa med kartonger, man vill ju komma i ordning och pyssla, speciellt nu när temperaturen har svalnat!

    Må gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Så flott utsikt og natur det er der! Ser helt herlig ut å gå tur der.
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Så utolig vakkert turområde!
    Tenk alle årstidene og få vandre her, nydelig:)

    SvaraRadera
  5. Hei Maria!
    Gratulerer så mye. Jeg liker så godt dine bilder av havet. De dufter.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  6. Næh, hvor er der smukt, Maria! Sikke nogle skønne ture I kan gå :-)
    Dejligt at du havde en hyggelig fødselsdag. Sådan nogle fine mærkedage er gode at have!
    God tirsdag til dig!
    Knus

    SvaraRadera
  7. This place looks breathtaking! I love seeing photos of boats out on the water and dock. Such beautiful moments that you were able to capture in your photography. Keep up the posts!
    World of Animals

    SvaraRadera
  8. Grattis både på födelsedagen och till nya huset så här lit ei efterskott...
    Alltså woooow....kan förstå att man gärna går där läääänge... vilka vyer...ren o skär vardagslyx!
    Ert nya hus ser superfint ut och det ska bli jätte kul att få se mer av det..
    Stor kram Katarina

    SvaraRadera
  9. I'am glad to read the whole content of this blog and am very excited,Thank you for sharing good topic.

    ดูหนังออนไลน์

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.