Sabelhagens olivlund

fredag 24 augusti 2018

Underbara fredag och nya gröna växter





 Den underbart sköna fredagen är här. 
Lite strul med tågförsening gjorde att jag kom hem senare än väntat, men jag antar att det är sånt man får räkna med ibland när man pendlar. 
Vi ätit god middag här hemma, Daniel har grillat högrevsburgare. Med varsitt glas  vin sitter vi nu och småpratar. William kom precis hem från golfbanan, han har blivit helt golftokig. (Vi bor mitt emellan två golfbanor) Han går ner till golfbanan och puttar på kvällarna, och tycker det är jätteroligt. Så snart ska han börja ta Grönt kort. Kanske jag också ska våga mig på att ta några lektioner och se om golf är något för mig. Daniel är ju redan helt såld på golf, googlar om golf "hela kvällarna" ;). Vore roligt att ha en gemensam hobby hela lilla la familia:). 




 Jag har bytt till nya lite större krukor till orkidéerna. 
Tycker det blev snyggare, och fyller ut bättre i de stora fönstren. 



 Nya växter och nya krukor även i det mindre fönstret i vardagsrummet. 
Älskar att inreda med växter, och nu börjar jag även att förlika mig med större växter som står på golvet. Har varit lite emot dem förut. Men nu  tycker jag bara det är snyggt. Man måste ju kunna ändra sig:) 






 Regnet öser ner utanför fönstren och åskan mullrar i fjärran. Riktigt mysigt. 
Snart ska vi ta på oss och gå kvällsrundan med  Lykke, men av erfarenhet väntar vi tills det håller upp...om det nu gör det... Hon avskyr regn och är så svår att få med sig ut vid dåligt väder:). 



Ha en fin helg 




Kram M 













8 kommentarer:

  1. Ja fredagen är verkligen underbar, bästa dagen!
    Så fint och fräscht med nya växter, de gör mycket för inredningen!
    Låter väldigt kul med ett gemensamt intresse med golfen. Väldigt praktiskt att bo så nära också. :) klart du skall prova, du blir säkert lika fast! :)
    Önskar er en härlig helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, innan när vi bodde i huset blev det lätt att inneblommorna kom i skymundan för trädgården ute.
      Haha, ja jag får väl våga mig på lite golf kanske;)
      Önskar dig detsamma
      Kram

      Radera
  2. Mysig fredag och klart du ska testa lite golf! Vi började så tappert här när vi flyttade hit med en golfbana nära men jag hinner inte riktigt just nu...men man träffar folk och har en riktigt kul stund med dåligt slagna bollar och ett visst letande efter dom också!!!
    Kram och ha det gott :)
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag kanske ska våga mig på lite golf då:).
      Kram

      Radera
  3. Jeg har også lige købt et par nye grønne planter i dag. De er fine at indrette med, synes jeg.
    Du er så god til at videregive en hyggelig stemning. Jeg kommer helt i fredagsstemning, og den savner jeg ellers lidt efter jeg ikke længere går på arbejde.
    God weekend til jer!
    Knus fra Nana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nana, så snällt sagt.
      Fin helg till er också
      Kram

      Radera
  4. Hmmm i ett svagt ögonblick lovade jag börja... Men sen insåg jag att jag har inte ro att lägga all den tiden på något som egentligen inte var min grej :) Men jag prövade..

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.