Sabelhagens olivlund

fredag 17 augusti 2018

Ny jättefin taklampa i vardagsrummet





Helt underbart med fredag, vi behöver en ledig helg att "komma ikapp" med lite allt möjligt här hemma. Grillen och våra Artwood utemöbler ska vi hämta i lägenheten morgon. Grillförbudet på egen tomt är ju äntligen hävt här nu, så i helgen blir det grillat:) 

Vilken lång dag det blev idag, åkte hemifrån före sju i morse och kom hem efter fem.
Jag har ju blivit en pendlare nu, jag som aldrig har åkt buss förut, bara åkt Vespa i ur och skur året om. Så nu åker jag både buss, penedltåg och spårvagn till jobbet.
Vi hade planeringsdag på jobbet, och jag som är van att sluta tidigt på fredagar:). Men någon gång ibland går det ju bra. Och denna fredag är Daniel på väg med tåg från Stockholm, så jag är lite ensam just nu. Har hällt upp ett glas vitt och en skål chips och kikar in till er.



 Men nu var det inte mina bussvanor vi skulle prata om utan min nya otroligt snygga taklampa! 
Alltså jag är helt kär i den:). 
 Lampan är en Mobil 100 Pendant Pholc och finns här
(inget sponsrat)  
Jag hade tittat på den innan vi flyttade hit, men jag tyckte inte att den passade in i lägenheten vi bodde i förut. 
Så nu är jag så himla nöjd över att ha den hängande i taket:) 
Vi har så höga fönster och vill inte ha en maffig lampa som tar för mycket uppmärksamhet där, så denna är skir, elegant och passar perfekt. 







Nu ska jag plocka med lite tvätt innan det blir soffhäng. 
Är rätt mör efter alla nya intryck med flytt, åka kollektivt och börja jobba efter semestern (även om jag jobbat i två veckor nu). 



Helt enkelt underbart med freeeedag. 
Ha en fin helg 




Kram M 











8 kommentarer:

  1. Det er en fin lampe. Den kan jeg godt forstå du er glad for! Og jeg kan bestemt også godt forstå at du trænger til weekend nu! Jeg håber der også bliver tid til at hvile lidt ud :-)
    Knus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nana! Tack :). Jag är så glad i lampan. Man är lite sliten efter flytten, så vi kommer ta det så lugnt vi kan.
      Kram

      Radera
  2. Snygg lampa! Passar perfekt där...ja nu till hösten och flytt funderar jag på vilken stil jag vill ha! Lite trött på mitt gamla nu :)
    Ha den bästa av helger!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti! Ska du flytta?! Tell me more please.
      Kram

      Radera
  3. Jättesnygg lampa! Den passar verkligen perfekt där. :)
    Förstår att du är trött efter allt som varit, flytt är både kul men samtidigt väldigt påfrestande.
    Efter en lång dag på jobbet så kan jag tänka mig att det känns alldeles fantastiskt att komma hem till ert fina hem.
    Önskar er en härlig helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta. Tack:). Det är både flytt och allt nytt med att pendla varje dag, det tar ca 1 timma. Jag är ju van vid 15 min med vespan:). Men det är värt det.
      Ha en mysig helg
      Kram

      Radera
  4. Läcker lampa! Kul att du hittade ett hus till den ;)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.