Sabelhagens olivlund

torsdag 30 augusti 2018

Torsdagsbuketten




Torsdagskväll, och jag har hamnat i soffan och ska snart se på Ernst. Ska bli otroligt skönt med fredag och sedan helg. Har varit så trött i veckan. Mycket nytt att sätta sig in i på jobbet. 
Daniel hämtade mig på stationen förut, och vi åkte och helghandlade. Lite blommor fick också följa med hem, samt gott att dricka till helgen. 

Älskar att ha snittblommor på bordet i vardagsrummet. Det blev så det räckte till en liten bukett intill också. Så mysigt att gå och småfixa här hemma. 
Det vi funderar mest på nu är hur vi ska arrangera tavlorna på väggen bakom matsalsbordet). Tala om I-landsprobelm, jag veeet. Jag ska visa er inom kort, så kanske ni kan hjälpa mig:). 
Och där över soffan behövs också en tavla. 



 Daniel var ute och sprang förut, och jag gjorde precis tvärt om. Grejade med tvätten och satte mig sedan i soffan med ett glas vitt:). 
Jag har noll kondis, så följa med honom på en runda är helt uteslutet. 




 Det blev en mörkröd bukett med dahlior. 
Så där mysigt höstigt, för på lördag går vi in i första höstmånaden. 
Men det verkar som om vädret ska stabiliseras ( det har varit mulet och regn av och till det senaste) och ligga runt 20 grader på söndag och framåt. Ja tack säger jag:).  








Ha en fin kväll 




Kram M 










2 kommentarer:

  1. Der ser som altid super hyggeligt ud hos jer! Vi går også og forsøger at finde ud af hvad der skal hænge hvor på væggene. Vi har en del malerier i guldrammer, og jeg er bare så træt af guldrammer (I-landsproblem ;-) ), så derfor er vi ikke kommet så langt med ophængningen ...
    God weekend til jer når I kommer så langt!
    Knus

    SvaraRadera
  2. Fin bukett i härlig färg. Skönt att det är fredag och snart helg...attans så trött jag är! Idag öser regnet ner, ganska skönt det med. Jag måste helt ha missat er sista flytt, det blir till att gå igenom dina senaste inlägg i helgen, HUR kunde jag missa den??
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.