Sabelhagens olivlund

tisdag 13 december 2011

Änglar i fönstret


Hej, hej 

Vad det blåser och regnar! Skönt att kunna sitta inne och mysa. 
Är hemma med sjuk son idag, han ringde mig på jobbet i morse och lät så ynklig. 


Jag har plockat ner mina änglar och den stora tomten från vinden, så nu är det jul på riktigt:). Änglarna står i var sitt fönster i hallen och tomten sitter i fåtöljen bredvid. 













 Jag har gjort ljuslyktor av glasburkar, och knutit band runt. 

Tomten får vara med på ett hörn bland änglarna:). 




På byrån i hallen står ytterligare en ängel i all sin enkelhet. 







På fönsterbrädan. Här syns det hur bra väder vi har..
Men jag klagar inte, vill inte ha snö och halka. 






I dag firar jag och sambon 14 underbara år tillsammans. 



Hoppas ni alla har en mysig lucia! 


Kram 





11 kommentarer:

  1. Ett stort GRATTIS till er båda!
    Ljuvliga änglar och tomtar du har!
    Jag håller med om vädret, jag vill inte ha snö och halka heller... fram med mera ljus i mörkret istället!
    Ha en skön dag
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Så fina julprydnader i vitt!
    Trevlig lucia!
    /Cika

    SvaraRadera
  3. Grattis till er bägge.
    Så många fina änglar du har. Här har vi lite snö men slutar det inte regna kommer den snart att vara borta.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej, hej - och stort grattis till era 14 år tillsammans! Här öser visst regnet ner igen också, och blåser kraftigt. Släppte precis in kissen som såg hemsk ut! Kram till dig//Marie

    SvaraRadera
  5. Men oj vad det regnar.Vi har oxå regn men inte speciellt ihållande.
    Vad fina fönsterbrädor du har o tapeten gillar jag oxå!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Får lov att gratulera. 14 år är en del = ) Vi är inne på år 16...
    //Lottzy

    SvaraRadera
  7. Grattis på 14-årsdagen...
    Fint och juligt i fönstrena, iallafall på insidan.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  8. Åh, vad mysigt det ser ut att vara hemma hos er. Jättefint!
    Ha en underbar kväll!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Sååå koslige bilder,Maria:)
    og grattis med 14år...
    Nå håper vi på rolig vintervær snart...idag gikk fuglebrettet i bakken og pynte havnet i hekken..hi,hi...jeg måtte le..såg veldig komisk ut:)

    SvaraRadera
  10. Stort GRATTIS till 14 år!
    Vad fint du har pyntat med änglarna, både i fönster och på byrå.
    Den rostiga trådängeln föll jag som en fura över.... den är så, så fin.

    Hoppas sonen kryar på sig snabbt.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Grattis!
    Dina bilder är så juliga och fina och snön, den vill jag inte heller ha!

    KRAM

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.