Sabelhagens olivlund

måndag 19 december 2011

Ett lyft för köket





Jag har blivit så inspirerad av alla fina bloggar här, som har små söta hyllor uppsatta i kök (och på andra ställen också):)).

 Ett besök i färgaffären och sedan sågade sambon i sär ett större hyllplan, jag målade och han satte upp. Voila, så lite pynt så var det klart. 
Jag tycker det blev ett lyft för hela köket! Tack snälla söta ni för att ni har så bra och kreativa idéer, som jag kan inspireras av! 


Här följer lite bilder: 
Jag ska lära mig hur man lägger in bilderna lite roligare än bara på rad! 
Skulle vilja kunna göra fina collage. 










 Sambon fyllde år i går så vi hade ett litet kalas. 










Nu är det verkligen nedräkning mot julafton! 4 arbetsdagar kvar sedan är det  ledigt till efter nyår. Underbart! 
Jag har beställt alla sonens paket på nätet. Otroligt skönt faktiskt. Jag hoppas bara att de hett önskade fotbollströjorna hinner komma i tid... 



Kram 





8 kommentarer:

  1. Ja, tänk vad en liten hylla kan göra och jag håller med dig, man får så många bra tips och idéer så det är svårt att förstå hur man klarat sig utan dom tidigare!!!
    Jag vet inte, men har du något program för att göra collage av dina bilder, jag brukar använda ett som finns på www.photoscape.org som man kan ladda ner kostnadsfritt och det är både lättvindigt och väldigt användarvänligt, lättnavigerat och har många funktioner, så det rekommenderar jag!
    Obs att det är "org" på slutet och inte något annat!
    Lycka till.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ja, ladda ner Photoscape, sen blir det lätt som en plätt! Jag har också Photoshop men det är dyrt och hopplöst svårt, enligt mig.
    Hyllan sitter som ett smäck på väggen, jättefint!

    kramkram

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev, små hyllor är alltid roligt att ha och kunna lägga fina saker på!
    Ha en fin kväll!
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Så jättefint det blev. Här har maken satt upp hyllor i mitt " walk in skafferi" , lite svengelska men du förstår vad jag menar :-)

    Såg att du fått förslag på foto program, piknic(gratis program) är ett bra program.
    Ha en fin kväll

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev med hyllan! Där kan du variera dekorationerna efter årstider och högtider.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Mysigt ni har det:)
    Jag är färdig med julklapparna, ovanligt tidigt...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jättefint!Visst får man mycke inspiration hos bloggvänner :-)
    Ser så fint ut i ditt hus.Fönsterfodrena heter det så?Hm snyggt iaf. De spröjsade fönstrena superfint.Vill ha :D
    De slitna stolarna o suck tapeten jag tar in allt :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. Jättesöt hylla. Fint med krokarna under.
    Och visst är det väl härligt med all inspiration som finns här ute i bloggvärlden. Bara att insupa och sätta igång med egna projekt! :-)

    Ha nu ett par riktigt fina dagar innan julhelgen!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.