Sabelhagens olivlund

fredag 30 december 2011

Blommig fredag - Nödvändigt



I dag tar Katarina upp ett viktigt ämne Världens barn på Blommig fredag, gå in på Roses and stuff för att läsa mer. 




I trädgården är Rosorna nödvändiga för mig, skulle inte kunna tänka mig att vara utan dem. Visst blir jag trött på dem ibland när de inte vill blomma, eller när de får allehanda sjukdomar. Men den ljuva romantik och njutning de utstrålar får mig att ha överseende med allt pyssel omkring dem. 

Här kommer några av mina rosa älsklingar. 



Martin Frobisher 

 Madame Boll 

 Duchesse de Montebello


Great Western 


Celsiana 


Louise Bugnet 

Sweet Pretty 


Souvenir de la Malmaison 


Menja 


John Davis  



Hoppas ni alla har en skön fredag! 

Här är det fotbollscup som gäller. 


Kram 

17 kommentarer:

  1. Heisann!

    Rose, du er noe av det vakreste som fins!

    Med de beste ønsker om et godt, fredelig, nytt år ;:OD)

    SvaraRadera
  2. Hei Maria:)...VAKKERT..jeg har virkelig blitt rosefrelst...og da gjerne de engelske..:))
    Godt nytt år:)

    SvaraRadera
  3. Sweet Pretty liknar ju Dainty Bess som inte ville trivas hos mig. Så söt!

    Den enda gången jag tröttnar på rosor är när de ska klippas ner. Då är taggarna alltför vassa...
    Önskar dig allt gott under 2012!

    SvaraRadera
  4. Så många fina.....Fastnar lite extra för Sweet Pretty som ser helt underbar ut.
    Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR :)

    SvaraRadera
  5. Vackra ros bilder du visar idag! Håller med om att Sweet pretty är extra fin!
    Gott nytt år!
    /Cika

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt fina rosor, de är något som jag verkligen skulle vilja ha flera av.

    Gott Nytt År

    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Suck, vilka underbara rosbilder Maria!/Anja

    SvaraRadera
  8. Den där Menja är ju farligt snygg! Måste kollas upp bums!

    SvaraRadera
  9. Rosor är ljuvliga och fullkomligt oumbärliga i en trädgård. Dessvärre är jag antingen oskicklig eller också har vi ingen passande rosjord för det enda som funkar här är Rosa Helenae och Louise Bugnet. Får väl göra ett nytt försök med något annat.
    Ett gott nytt år önskar jag dig.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  10. Rosor är beroende framkallande :-) Sitter med lista på den rosa delen i min rabatt och nu är listan uppe i 30 olika rosa sorter... Vilken är din rosa favorit?
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  11. Vilka underbara rosor!! Sweet Pretty var en ljuvlig nyhet för mig, och fast jag beslutat att inte köpa fler rosor eftersom de flesta vantrivs hos mig så måste jag nog ändå skriva ner denna på 'inköps-listan'. Hoppas det är en robust liten rackare... nu ska den googlas.
    Kram och Gott Nytt År

    SvaraRadera
  12. ÅÅ är man inte förälskad i rosor så blir man efter dina bilder!!
    Ha ett gott slut och ett suveränt nytt år!!

    SvaraRadera
  13. I min värld är allt ljust lite smutsigt rosa just nu...

    Gott Nytt år på dig min vän! kram Tina

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder! Gott nytt år!!!!
    //Lottzy

    SvaraRadera
  15. Vad jag njöt av dina fina bilder. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt år/Gela

    SvaraRadera
  16. Oj oj så vackra, det är tur det finns andra som vill fjäska med dessa damer, för jag orkar det inte ;-) Bor man på sandbacken som jag, får man välja annat. Ett Gott Nytt Rosenår önskar jag dig !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  17. Helt rätt, rosorna ÄR absolut nödvändiga:)
    Gott Nytt År!
    Kram Inger

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.