Sabelhagens olivlund

lördag 31 december 2011

Gott slut och gott nytt



Så var det årets sista dag! Hoppas ni haft ett bra 2011 och ser fram emot vad 2012 har att erbjuda. 

Jag började blogga i mitten av juni och det är bland det bästa jag gjort. Det känns som jag fått nya vänner som delar mitt intresse för trädgården och hemmet med inredning och annat pyssel. Det betyder mycket för mig ska ni veta. Att ni vill besöka min blogg och skriva en liten rad, jag blir helt varm inombords! 

Bland det bästa 2011 var också att vi nu alldeles i slutet av året fick möjlighet att byta till en fantastiskt ny tomt i Marina, Kroatien. Utsikten från tomten ser ni på min nya header. 
Min sambo började ett nytt jobb, och det känns jättebra. 
Själv var jag tvungen att börja jobba heltid i mitten av augusti (jobbade 75% innan) och det känns inte alls bra. Jag funderar lite smått på en annan lösning, men helt lätt är det inte. Vi får se vart det bär hän. 

I dag blir det ett mysigt firande med vår lilla familj. 
Solen skiner och det är lite kallare -3° nu. I natt har det varit -6° och jag inser att citrusen nog haft det lite väl kallt ute och bladen ser lite ihoprullade ut.  


















Önskar er ett riktigt Gott Nytt År! 

Hoppas vi ses 2012. 


Kram 







28 kommentarer:

  1. Vilken underbar dukning!! Ja visst är bloggandet helt fantastiskt med så många nya vänner.

    Önskar Dig och dina nära en riktigt bra nyårsafton.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Så fint du dukat opp och jag förstår det blir jättegod mat till!
    Önskar dig och de dina ett riktigt
    Gott Nytt År!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Vilken festlig dukning, ha en toppennyårsafton!

    SvaraRadera
  5. Ja, tänk så många underbara bloggvänner man får! Det är ju helt fantastiskt... jag har ju följt ert Kroatienprojekt och bilden du visar i headern ser väldigt lovande ut - den nya tomten ligger väl mycket mer centralt än den förra med vägproblemet?

    Tack för alla trevliga, glada och goa kommentarer hos mig under året!

    Gott slut och ett riktigt gott nytt år på dig!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Så spännande att få följa dina projekt i båda trädgårdarna! Ja det är för härligt med ett nytt år och allt vad det har med sig av nya trädgårds projekt mm.

    Underbar dukning på dina bilder

    Ha ett riktigt Gott Nytt År ni också!
    Kram Blomkärringne

    SvaraRadera
  7. En underbar dukning, silver är så fint till fest!

    Gott Nytt år, jag kunde inte hålla mig borta från datorn så jag säger det igen..

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder och en underbar blogg! Jag är så glad att du började blogga och att vi har fått bloggkontakt. Min roslista ser just nu ut så här:
    Mary Rose
    Munstead Wood
    The Dark Lady
    Tess of the D’urbervilles
    Noble Antony
    Madame Isaac Periere
    Fisher Holmes
    Young Lycidas
    Wildeve
    The Wedgwood Rose
    The Mayflower
    Strawberry Hill
    Souvenir de la Malmaison
    Sister Elizabeth
    Home and Garden
    Hermosa
    Glendora
    Étude
    Sharifa Asma
    Princess Alexandra of Kent
    James Galway
    Heritage
    Gentle Hermione
    William Shakespeare 2000
    Mortimer Sackler
    Jacqueline du Pré
    Falstaff
    Anne Boleyn
    Alnwick Castle

    Eglantyne har jag redan men jag vill köpa till två stycken exemplar till för att få en fin grupp. Jag får ju inte plats med alla så jag måste rensa i listan men det är ju så svårt :-)
    Ha ett underbar Gott Nytt År!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Åh så festligt du fått till det! Fick någon litet tips där;))
    Det har varigt så roligt att följa din blogg, erkänner direkt att jag nog läst det mesta, men är usel på detta med kommentarerna.
    Ha en underbar nyårsafton och ett Gott Nytt 2012!
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Tack det det samma önskar jag dig!
    GOTT NYTT ÅR o KRAM vi ses snart igen!

    SvaraRadera
  11. Wow.... det var en utsikt som heter duga!!! Förstår att ni är nöjda. Helt fantastiskt. Oh, att börja blogga är nog bland det roligaste jag gjort också. Nya vänner, lärdomar och massor av inspiration får man liksom på köpet :-)) Vilken superfin dukning du gjort. Här har vi inte ens handlat nyårsmaten än hihi...... Men det blir en stilla nyårsafton med familjen och svärmor bara.

    Önskar dig allt gott och tack för i år!
    Nyårskramar
    Charlotte

    SvaraRadera
  12. Ja men visst är det roligt att blogga och det är spännande att få följa ditt Koratienprojekt.

    Fin dukning du har gjort,

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  13. Visst är det härligt med alla fina bloggvänner! Det ska bli så kul med ett helt år för min del ;), och jag ser fram emot dina Kroatien-projekt. Det ser såå vacker ut. Gott nytt år fina bloggvän! //Marie

    SvaraRadera
  14. GOTT NYTT ÅR :)
    Slutet ser lovande ut :))

    SvaraRadera
  15. Vilken fantastiskt dukning du gjort, kan jag komma? Vilken tid? Vad ska jag ha på mig?
    Har ni fått en annan tomt? Med den utsikten - jag tror jag dånar så läckert! Och det betyder då också, förstår jag, undanröjandet av besvären med den förra tomten, så roligt!
    Ha det riktigt gott,
    Gott Nytt År!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  16. Hej igen!

    Du hittar alla rosor hos Flora Linnea med bilder och beskrivningar. Jag kommer att köpa mina rosor där igen, så himla smidigt att få dem hemskickade och sen undviker jag spontan köp :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  17. Fin avslutning på ett uppenbarligen fint år! Önskar dig ett minst lika bra 2012!

    SvaraRadera
  18. Vilket vacker nyårsdukat bord.

    Önskar dig ett Gott slut och ett riktigt Gott Nytt 2012!

    SvaraRadera
  19. Ojoj vilken dukning! Kan jag få gå på dukningskurs hos dig?
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  20. Din utsiktsbild är ju bara så att man dör! Jaaa, jag är avundsjuk, grön!
    Riktigt tjusig nyårsdukning!
    God fortsättning på det nya trädgårdsåret!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  21. Tack det samma , ska bli spännande att följa er
    "resa" till Croatia :-)
    Vi ses snart igen.

    kram Bittan

    SvaraRadera
  22. Hej Maria och ett riktigt Gott Nytt År till dig. Hoppas att du får ett riktigt härligt trädgårdsår 2012 både här hemma i Sverige och i Kroatien. Roligt att ha dig som "bloggvän".
    Nyårskramar från
    Kristina

    SvaraRadera
  23. Måste ju får kommentera det fantastiskt vackra dukningen också...
    Kristina

    SvaraRadera
  24. Väldigt tjusig dukning! Hoppas maten matchade ;-)
    //Lottzy

    SvaraRadera
  25. Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År!

    Kramar från AH

    SvaraRadera
  26. ...en god fortsättning på det nya året .Tycker precis som du att det har varit sååå kul att börja blogga under året som gått och få "träffa" nya bekantskaper här i bloggvärlden.

    Kram och vi ses...och hoppas maten smaka gott på den där vackra duknigen.

    Pernilla

    SvaraRadera
  27. Vilken fantastisk utsikt!! ...och din dukning var otroligt vacker. Hoppas festen också blev bra.
    Många kramar och God fortsättning på 2012

    SvaraRadera
  28. God fortsättning på detta nya år!
    Vilken fin dukning du har åstadkommit.
    Och visst öppnar det sig en ny värld genom bloggen, och det har varit väldigt trevligt att lära 'känna' dig Maria!
    /Anja

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.