Sabelhagens olivlund

fredag 2 december 2011

Blommig fredag - Månbelyst. Och ett hemligt paket.

Veckans tema hos Blommig fredag är Månbelyst. Gå gärna in på Roses and stuff för att se fler fina tolkningar. 
Spännande tema, och mina tankar gick på högvarv en stund:-). 
Valet föll på några bilder från Marina, Kroatien, i somras. 
Vi står på balkongen och fotar. 
Det är väl inte helt sanningsenligt månbelyst, men mycket nära:)). 













I brevlådan, när jag kom hem från jobbet förut, låg ett hemligt paket (min vinst i utlottningen).  En julklapp från Tina och underbara bloggen The shed
Så fint inslaget i vitt. 
Tack snälla gulliga Tina för den fina julklappen! Jag tycker såå mycket om den. 




 Underbart hus 

Ljuvliga änglavingar 



Jag vet precis vart jag ska hänga dessa finingar! Ska sätta upp hyllan nu i helgen.




Känner ni hur skönt det är med fredag? 
Jag har städat hela huset, och nu håller sambon på att göra fisk till middag.  
Vinet är upphällt och efterätten i ugnen. 
Kan det bli bättre...;))? 




Kram Maria 






20 kommentarer:

  1. Vad kul att du skrev en rad hos mig så jag hittade din fina blogg! Kroatien...ett av mina drömresemål. Vackra bilder, underbara planer...spännande! Kommer tillbaka -ja! Efter en tuff dag, och en tuff tid har jag nu landat hemma hos min underbara familj, mat i magen & ett glas rött i handen,fredag... Livet är underbart trots (eller på grund av)vedermödor ibland ;)...På återseende! //Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Grattis vännen...så söt den var. Ha det gott kram Maria

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Puh, så lättad jag blir att du gillade julklappen!
    Det gick undan med posten...
    Vad är det för fin hylla du har på g?

    fredagskram

    SvaraRadera
  4. Grattis till den fina vinsten!
    Jag är jätteavundsjuk på att du ska bli flyttfågel när ert hus i Kroatien är klart! Är det klimat ungefär som i södra Spanien, eller? Betydligt bättre höst- och vinterväder än här i alla fall gissar jag.
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  5. Åhhh, vilka härliga bilder från Kroatien.

    Grattis till den vackra vinsten!

    Trevlig 2:dra Advent!

    SvaraRadera
  6. Så härligt att snart ha ett hus därnere....och slippa fundera( och förhandla med bångstyriga tonåringar) på var man ska semestra...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  7. Visst är det lika skönt med fredag varje vecka:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder, ser jättehärligt ut! Ja visst är det härligt med fredag, en öl på bordet, datorn i knät och på spåret på TV:n!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder du visar.

    Och sedan få en sådan fin överraskning postlådan.
    Det är ju riktigt roligt.

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    Vilket härligt ställe ni varit på!

    Min matta kommer från Ellos :) Den är 170 x 240 stor och har kort lugg, 3 cm. Finns i många olika färger. Jag är jättenöjd!

    Ha en skön helg!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder, nu längtar jag tillbaka till Kroatien! Precis ett sådant där sött litet zinkhus har jag också, är mycket förtjust i det.

    Ha en fin helg! Kram Hanna

    SvaraRadera
  12. inget slår fredag kväll när man har hela helgen framför sig! hoppas middagen smakade, ha en skön fortsatt helg!
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  13. Så vackert det ser ut från balkongen där ni fotar.. härligt!! Vilket underbart paket du fick både utvändigt och insidan.. bilden med paketet har jag sparat som inspiration.. Önskar dig en fin helg/moa

    SvaraRadera
  14. Det var ju jag som blev anonym, hoppas du förstod det..så svårt med att komma in på bloggar på hotell ibland!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Hejsa sikke fine ting glæder mig tilat følge di blog.knus Else
    Gik gerne forbi min blog har du lyst

    SvaraRadera
  16. Hej, Maria! Vilka fina bilder från Kroatien! Det känns som om de verkligen skulle kunna vara månbelysta, jag håller med dig att det är nära - fin tolkning av temat! Ha en fortsatt trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  17. Nydelige bilder...:)
    Og så fine presanger du fikk!..og pakket inn:)
    Kos deg i helgen..og takk for besøk hos meg:))

    SvaraRadera
  18. Så vackra bilder från Kroatien, och så vackert paket du fått! Och innehållet var inte dumt det heller, grattis till vinsten!

    SvaraRadera
  19. Månbelysningen ser ut att vara söderöver, det ser härligt ut! Jag skymtar palmer.....
    Vilken fin present!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  20. Så vackra bilder från Kroatien! Skulle väldigt gärna vilja åka dit någon gång...

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.