Sabelhagens olivlund

fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan, nu börjar julledigheten



God Jul på er! 
Tack för alla fina hälsningar jag fått. 
Ni vet inte hur glad jag blir:). 



Nu känns det väldigt bra måste jag säga:)). Vi har kommit hem, hjälpte D's mamma att köra några blomsterbud på väg hem från jobbet. D har varit ledig idag så han körde och hämtade mig på jobbet. Där i mellan har han haft fullt upp med handling och annat. Nu ska jag städa lite:)). D står ute och har precis tänt grillen , det blir grillad fläskfilé. 
Vi ska ha det lugnt och skönt och bara slappa, en mysig uppesittarkväll. 



Veckans tema hos blommig fredag är Jul. Gå in och kika på
 Roses and stuff för fler fina bidrag. 





Amaryllisen som jag vann i Isis Drömmars fina tävling har nu slagit ut. Den är så fin tycker jag. Här syns också hur grönt och fint det är ute:)). 





Jag tycker det känns skönt och lite befriande med en grön jul i år. Tänk att vi hade +7,1° i morse! Jag har haft 'tillgång' till min trädgård hela hösten och vintern, ingen snö som täckt den, hoppas det fortsätter så. Då kan jag gräva nya rabatter till mina rosor nästa vecka:)). 





Stor julkram till er från mig! 






















28 kommentarer:

  1. Oh, så vacker din vinstamaryllis är! En riktig polkagris :-)


    Önskar dig en fröjdefull jul - och fridfull!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Underbar vinst :)
    å missa nu inte.....

    C
    H
    R
    I
    S
    T
    M
    A
    S

    P
    A
    R
    T
    Y

    De e kul att vara med :)
    Å jag önskar dig en riktigt
    GOD JUL
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Vilken super fin amaryllis, dem sprider sån glädje tycker jag!
    En riktigt god o härlig jul önskar jag dig, klem Anna

    SvaraRadera
  4. Grattis till den underbara amaryllisen - den är fantastisk! Ha nu en riktig skön julhelg:)
    Kram,
    Charlotta

    SvaraRadera
  5. Vad fin den blev. Mina som jag köpte samtidigt har inte slagit ut än. Men den ena slår nog ut när som helst.

    Kram

    SvaraRadera
  6. God jul till dig och din familj.
    Fina amaryllis den gillar jag.
    Julkram
    från
    Annika

    SvaraRadera
  7. Gräva en rosrabatt nästa vecka låter som en sagodröm för mig :=)
    Här ligger snön i trädgården, visserligen regnade det idag men tror inte att all snö försvinner.
    Vägarna är glashala så man hoppas jultrafiken flyter lugnt.

    Vacker Amaryllis, det var en fin vinst.

    Önskar dig en fridfull och skön helg!

    God Jul!

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker amaryllis du fått, amaryllis är nog min absoluta favoritblomma för tillfället, så spännande att se när de slår ut.

    God Jul till dig!

    SvaraRadera
  9. Jag som gillar amaryllis så! Verkligt stiliga du visar!
    Sköt väl om dig och din familj och ha en skön och härlig jul.
    Önskar
    Kristina

    SvaraRadera
  10. Hej !
    Ville bara önska en riktigt GOD JUL ♥
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  11. Jättefin Amaryllis!
    Önskar dig en riktigt
    God Jul!

    SvaraRadera
  12. Gullig du är, en riktigt god jul på dig!
    kram Lottzy

    SvaraRadera
  13. Jag önskar dig en helt underbar, magiskt jul i fridens tecken!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Gräva rabatter ???
    Ja, varför inte :)))
    Ha en riktigt GOD JUL :)

    SvaraRadera
  15. Visst är den här milda hösten/vintern härlig ! Jag älskar att kunna greja ute den här tiden också. Vad gott det lät med grillat !
    Önskar dig en härlig julhelg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  16. Det är en galen jul. Men fin iaf. Precis om din underbara amaryllis! :)
    Önskar dig en riktigt god och förunderlig julafton!
    Kram!

    SvaraRadera
  17. En varm julkram till dig också Maria! Julefrid på dig!/Anja

    SvaraRadera
  18. Tittar in för att önska dig en riktigt God Jul!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  19. Vill bara tassa in nu på julaftons morgon och önska en GOD JUL ♥

    SvaraRadera
  20. Mums med grillat, kan ju lätt bli för mycket med julmaten :) Amaryllisen är bara heeelt underbar, jättefin!!!

    Önskar dig en riktigt God Jul!

    Stööörsta kraaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  21. (⁀‵⁀,) ✫✫✫
    .`⋎´✫✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
    ✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫✫
    .•°*”˜˜”*°•.✫✫✫GOD JUL!

    Önskar Maud

    <
    Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  22. God jul till dig och din familj! Hoppas ni har en fin julhelg! Kram från Hanna

    SvaraRadera
  23. God fortsättning på dig!
    Vilket väder vi har, helt underbart.
    Så bra kombo du har då, jag måste ta mina ben med mig ifrån datorn NU! Så mätt i maggen...

    Kram

    SvaraRadera
  24. Hoppas du har en riktigt skön Jul!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  25. God fortsättning i "värmen"! Jag har varit ute i trädgården idag, jätteskönt! Fåglarna kvittrade och solen tittade fram!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.